Alpini

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Bonky
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mei 2017, 14:38
Locatie: Driel

Alpini

Bericht door Bonky »

Wie kan mij meer informatie verstrekken over deze hoed? Deze komt uit crissolo Italië en is eigenlijk al heel lang binnen onze familie. Nu is mijn vader overleden en staat hij naast de Duitse helmen in mijn vitrine. Ik zie namelijk online ook wel verschillende Alpini hoeden. Alvast bedankt!!
Bijlagen
0937474A-E4A5-4A80-AA3E-CD96717CE732.jpeg
A82F48F9-385E-440B-9B92-200E27FF43A7.jpeg
B375F75C-9433-4CF7-98A9-1342B84E8C5A.jpeg
8C6A4845-B636-4130-B4B5-A2158BFEA454.jpeg
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Alpini

Bericht door Veltro »

Na-oorlogse Alpini pet
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Bonky
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mei 2017, 14:38
Locatie: Driel

Re: Alpini

Bericht door Bonky »

Oh....
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Alpini

Bericht door Veltro »

En dan zien we plots de pet op Marktplaats als origineel Wo2 exemplaar te koop staan.
Ben benieuwd hoe je daarbij komt?
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Alpini

Bericht door Bertus Bunker »

Hij zij vandaag dat ie laat oorlogs is.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Alpini

Bericht door asjemenou »

Schermafbeelding 2018-09-21 om 00.37.20.jpg
Italiaanse WW2 Alpini - Gebirgsjager hoed

Over te nemen een mooie en gave Alpini hoed. Hoed is origineel en zonder mot gaten. En veder is nog gaaf! Gaat weg ivm aanpassen verzameling. Meer fotos op aanvraag.

Tja, eerlijk duurt het langst. :yes:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Alpini

Bericht door CollectorWo2 »

2e
Bijlagen
Naamloos.jpg
Bonky
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mei 2017, 14:38
Locatie: Driel

Re: Alpini

Bericht door Bonky »

Heren, dank jullie wel voor jullie reacties en verwijderingen van MP. Ik heb echt geen kwaad bloed. Maar de 1 zegt na oorlogs en de ander laat oorlogs. Ik verzamel zelf Duitse helmen en heb van deze geen verstand. Wel op gezocht en vervolgens afgelopen week info gevraagd in Italië. Deze stuurde mij een afbeelding van WW2 uniformen van de Alpini met de hoed die ik heb. Dus een vraag nu aan jullie, waar kan ik vinden uit welke periode deze hoed komt? Ik heb zelf Duitse helmen op forums gehad waarvan gelijk werd gezegd fake. En dan geef je hem aan een expert Boersma, oud directeur van het Airborn museum welke aangeeft “ mooie helm, goed zuinig op zijn”
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Alpini

Bericht door asjemenou »

Hallo Bonky,

Mijn reactie is enigszins verlaat. De reden waarom ik een screenshot heb geplaatst van je MP advertentie betreffende de Italiaanse Alpini hoed is, omdat je met de aanhef suggereert dat het een WOII uitgave is.
Het forumlid Veltro is een kenner op het gebied van Italiaanse WOII militaria. in zijn reactie geeft hij aan dat het een naoorlogs model is. Ik denk dat je zijn expertise wel ter harte kunt nemen.
Het is dan ook niet zo netjes om de Alpini hoed op Marktplaats door te willen verkopen als WOII zijnde. Zeker niet wanneer je er zelf ook niet zeker van bent.
Advertenties met foute voorwendselen laten verwijderen van MP doe ik overigens niet. Daar zou ik dan een dagtaak aan hebben.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Bonky
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mei 2017, 14:38
Locatie: Driel

Re: Alpini

Bericht door Bonky »

Kijk, met deze uitleg kan ik iets, dank je wel. Ik twijfel ook niet aan de kennis van Veltro laat dat duidelijk zijn. Echter werd ik van de bekende kast naar de muur gestuurd en werd op het verkeerde been gezet door de afbeeldingen die ik van de Alpini zelf mocht ontvangen. Maar, hij staat inmiddels mooi te zijn bij iemand anders in de kast waar ik een ruil mee heb gedaan. Thnx voor jouw antwoord!
Plaats reactie