Vraag over de EOD

Identificatie van munitie, waaronder ook bodemvondsten indien herkenbaar als munitie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Vraag over de EOD

Bericht door WO2NLLzoeker »

Ik heb een vraag over de EOD omdat ik laatst met een vriend 3 3inch granaten had gevonden langs een wandelpad en waarvan eentje zelfs de vin uitstak en omdat deze zo dichtbij het pad lagen en zo ondiep vraag ik mij af of de EOD ook dan de plek afzoekt of er nog meer kan liggen

Gr, WO2NLLzoeker
:+ :+
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: Vraag over de EOD

Bericht door MemyselfandI »

Ik denk niet dat ze het hele pad gaan afzoeken met een detector oid. Wat had je zelf in gedachte dan?
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Vraag over de EOD

Bericht door WO2NLLzoeker »

MemyselfandI schreef:Ik denk niet dat ze het hele pad gaan afzoeken met een detector oid. Wat had je zelf in gedachte dan?
Ik dacht zo van dat ze mischien nog in het gat waar ze lagen verder zoeken omdat dit een dump was en mischien nog in een straal van 10 meter nog meer zou kunnen begraven zijn
Ik had zelf voor de zekerheid met mijn pinpointer gekeken en na wat zand weg graven kwamen 2 andere granaten ook nog tevoorschijn (kwam dus nog goed uit dat ik dat had gedaan)
:+ :+
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: Vraag over de EOD

Bericht door MemyselfandI »

Naar mijn ervaringen zij ze nooit echt super nauwkeurig, op een paar patronen oid zijn ze niet zo nauw en willen ze nog wel eens iets vergeten...
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Vraag over de EOD

Bericht door WO2NLLzoeker »

O ik had verwacht dat ze dat toch wel zouden doen... maar bedankt voor je reactie!
:+ :+
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Vraag over de EOD

Bericht door soldaat »

Ze zoeken iets af pakken meestal alleen het explosief wat aangeven is
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Vraag over de EOD

Bericht door Erik »

De EODD beschikt over vrijwel alle bekende kaarten en informatie aangaande dumpputten e.d. Ze zijn aan de hand van een melding al snel in staat in te schatten of het hier om een incident-vondst gaat of om het aangraven van een dumpput.
MemyselfandI schreef:Naar mijn ervaringen zij ze nooit echt super nauwkeurig, op een paar patronen oid zijn ze niet zo nauw en willen ze nog wel eens iets vergeten...
Hoe vaak sta jij er bij te kijken als de EODD z'n werk doet? Laten ze jou dan bij de vondst komen?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: Vraag over de EOD

Bericht door MemyselfandI »

Nee, maar als je na de opruiming nog dingen vindt die ze zijn vergeten...
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Vraag over de EOD

Bericht door WO2NLLzoeker »

:shock: De EOD heeft die granaten nog steeds niet opgehaald (de politie zei binnen 2 dagen zijn ze weg en nu na 5 nog steeds niet) en de politie had wat takken er overheen gelegd maar ik kon de bommen nog gewoon zien
:+ :+
Plaats reactie