Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Tegen de nieuwkomers zeg ik, welkom op het forum.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Pruttel
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 feb 2018, 21:02

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Pruttel »

Hallo iedereen, ik heb me zojuist aangemeld bij dit forum.
Mijn naam is Niels en ik verzamel al jaren Amerikaanse divisie helmet uit de 2e WO.
Het is een mijnenveld door de velen nagemaak, maar graag wil ik mijn opgedane kennis met jullie delen.
Einzelganger
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2018, 13:47

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Einzelganger »

Hai allemaal.
Ik ben marco en 52 en zoek al 25 jaar met mijn metaaldetector en laatste jaren alleen nog op het strand.
Sinds vorig jaar ben ik ww2 Duits gaan verzamelen na de vondst van een vroege luftwaffe helm onder aan de duinen.

Op het strand kom ik veel minutie tegen en met name geallieerd spul.
Heb denk ik laatste jaren 300 punt 50 hulzen gevonden waarvan helft vol.

Ook geregeld dikke mortieren of flak koppen ed.
Meestal vind je niks meer want de stranden zijn meerdere keren opgespoten.

Pas had ik wel mooie 20 mm flak vol maar kop was afgebroken en kon zo zakje kruit eruit trekken en schoon maken.

Gisteren nog een onderkant gevonden geexplodeerde 37 gun huls.
Loodzwaar en ook nog een ontsteker van gexeplodeerde bom ofzo.

Verder zoek ik hoofdzakelijk naar bling maar sinds die Duitse helm is mijn interesse om te verzamelen gestegen.

Ik woon in Zeeland dus overal plek om te zoeken.
Ik heb drie detectors.
Minelab ctx3030
Minelab equinox 600
Xp deus.

En heel veel zoek ervaring.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Hallo Einzelgänger welkom op het forum.
Pas je wel een beetje op met je hobby. WOII munitie uitgraven lijkt mij niet zonder risico.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Einzelganger
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2018, 13:47

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Einzelganger »

Ja ik pas wel op masr je weet nooit op het strand wat het is.
Kan telefoon zijn vislood dikke zilveren of gouden ring of een punt50.
Ik ben er niet naar op zoek maar geregeld heb ik toch wat op bepaalde stranden hier.

Patronen zijn allemaal nat en daar trek ik zo de kop vanaf maar mortieren ed laat ik leggen of meld ze.

Vroeger gaf ik punt50 aan politie masr die neemt ze niet meer aan en zeggen gooi maar terug in de zee ???

Tsja dan lig ie straks weer tussen de spelende kinderen.

Nee op explosieven heb ik het niet zo masr mooie flak hulzen gaan mee.
Leukste oorlogs vondst was een kvk tweedeklas op natte strand.
De helm zag ik liggen na een heftige storm en water hoop zand tot duinen had weggeslagen.
Wel had ik mooie plek waar honderden mooie kwaliteits k98 hulzen lagen in pracht staat.

Maar meestal allemaal geallieerd spul en dat hoef ik niet dus ga koperbak in.

Verder spaar ik bajonetten en helmen en medailles ed alleen Duits.
tim88
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2018, 00:47

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door tim88 »

Hallo allemaal. Ik ben net lid geworden van dit forum dus stel ik me even voor Ik ben Tim en ben 30 jaar. Heb van kinds af altijd al flinke interesse gehad in de 2de Wereldoorlog. Ik verzamel zon 10 jaar, rustig met af en toe een nieuwe aanwinst. Het laatste jaar is het allemaal wat sneller en serieuzer geworden met de verzamel koorts dus het leek me slim om ook lid te worden van een groot forum zoals deze met veel leden die nog veel meer ervaring en verstand hebben in de verzamel wereld van ww2. Ik hoop hier nog veel te leren, en als het kan ook andere mensen te kunnen helpen. Groetjes!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Welkom bij de club tim88.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Fennek-17
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 aug 2018, 17:20

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Fennek-17 »

Goedemorgen,
in augustus van dit jaar al lid geworden, maar sinds deze week pas actief geworden en bji dezen even een korte kennismaking. Ik ben 2,5 jaar lid van het War Relics forum en vond het fijn om nu ook een Nederlands forum te vinden en hier lid van te worden.
Mijn hobby en interesse ligt bij het Derde Rijk, de opkomst tot de ondergang (verzamelen, lezen etc.) en sinds kort ook de DDR. Mijn Derde Rijk verzameling bevat van alles en mijn echte voorkeur en interesse gaat uit naar erkennungsmarken. Ik zal de komende tijd wel wat foto's plaatsen. Ben benieuwd of er andere leden zijn met met een interesse in de erkennungsmarken.

Mvg, Rik
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Alsnog welkom op het forum.
Duitse WOII militaria verzamel ik niet dus Erkrnnungsmarke heb ik niet. Wel heb ik enkele Russische varianten, de Litshnyi znak .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door patrickh »

Welkom allen!
Mikeduc21
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2018, 18:47

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Mikeduc21 »

Goedenavond,
Mike 30 jaar uit ter apel Groningen,van oorsprong een echte Zeeuw.
Begonnen met magneetvissen,maar het research werk is misschien nog veel interessanter,
Elke dag weer nieuwe ontdekkingen, wie wist er dat de hitlerjugend een opleidingskamp hadden in Nederland bijv. Leuk om uit te zoeken,
Houdt me voornamelijk bezig met Duits spul.
Hobby's veel te veel dus dat ga ik allemaal niet benoemen.
Verder ben in technicus geweest van de Leopard 2A6
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Hallo Mike, welkom op het forum.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door rajbrns »

Ik ben al (bijna) 8 jaar lid van dit forum. Ook verschillende mooie items op de kop getikt hier en verkocht. De laatste 3 jaar ben ik echter erg inactief geweest, dus ik dacht het is misschien tijd om mezelf opnieuw voor te stellen.

Mijn naam is Raymond. Eerst verzamelde ik alles van de Tweede Wereldoorlog, maar de laatste 10(?) jaar ben ik vooral geïnteresseerd in Duitse militaria. Regelmatig bezoek ik beurzen en musea, maar ook vind ik het leuk om 'in het wild' oude stellingen en schuttersputjes etc. te ontdekken.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Hallo Raymond, welkom terug op het forum. Geïnteresseerden in Duitse militaria hebben we hier zeker op het forum dus heb je vragen, schroom niet om ze te stellen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
easyrider
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 jan 2019, 22:36

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door easyrider »

Hallo allemaal,

ik ben nu een aantal dagen aan het lezen op dit forum dus word het eens tijd om me te gaan voorstellen.
Mijn naam is Henri van den Tillaart en ik woon in Vught Noord Brabant.
Sinds een jaartje is mijn interesse in Wo2 toegenomen. Kamp Vught is dan voor mij een grote interesse.
Mijn eerste verzamel stukken zijn dan ook de Philips knijpkatten die in het kamp Vught zijn gemaakt.
Verder ben ik ook geïnteresseerd in duitse militaria.
Ik sta nog heel erg pril in het verzamelen dus zal ik vooral veel lezen op het forum om eventueel aankopen van repro en namaak bij toekomstige aankopen te kunnen voorkomen.
Plaats reactie