Vraag:Lager Westerbork

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Vraag:Lager Westerbork

Bericht door Jorn. »

Ik heb laats dit formulier gekocht maar ik vroeg me af of het origineel is uit ww2 of namaak
En hoeveel het waard is?
Bijlagen
F7906A4A-E524-4098-90A8-B3EED9D2C64F.png
818A796A-82E8-4AEE-8F80-3FEA65AA8C36.png
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Vraag:Lager Westerbork

Bericht door patrickh »

Komt volgens mij van P.G af, of niet? Ik weet dat hij goed spul uit zijn verzameling aan het verkopen is.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Vraag:Lager Westerbork

Bericht door LDO »

Als je zoekt op Lager Westerbork Rezept en op afbeeldingen klikt, kom je bij het Joods Historisch Museum uit en vindt je meerdere modellen van dit biljet, ingevuld en niet ingevuld, breder, dunner en gelijk.
Dus je zit wel goed hoor.
En voor zover ik weet heeft deze niet in de serie Nederland in den Oorlog gezeten dus op dat punt zit je ook goed.
Maar wellicht ten overvloede: het is beter om van te voren vragen te stellen dan na de aankoop.
Wist je vast wel...
Dit terzijde: als het klopt wat Patrick zegt heb je zaken gedaan met een zeer betrouwbare en goed geïnformeerde verzamelaar / expert op dit gebied.

Waarde is niet makkelijk te bepalen.
De ene verzamelaar vind kamp spullen absoluut niet kunnen om te verzamelen terwijl de ander er veel geld voor over heeft.
Ik denk dat hij een aardig bedrag op eBay op kan brengen, vooral in Amerika zijn er fanatieke verzamelaars van kamp/vervolgings spullen.
Zeker zeldzamer dan bijvoorbeeld kampgeld.
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Vraag:Lager Westerbork

Bericht door Jorn. »

Maar hoeveel kan ik er in ieder geval voor krijgen als je iemand vindt die dit soort spullen wek kan vinden?
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Vraag:Lager Westerbork

Bericht door earlymb »

Aangezien je eigenlijk alleen maar wil weten wat iets waard is en verder weinig interesse lijkt te hebben in het voorwerp zelf denk ik niet dat je nog heel veel respons gaat krijgen. Dit is een forum van liefhebbers, niet van handelaren. Zet het op marktplaats en kijk wat er gebeurt.
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Vraag:Lager Westerbork

Bericht door Jorn. »

Inheb wel interesse in wat het is en ik ben zeker geen handelaar sorry als dat zo over kwam maar ben jong en heb weinig geld dus ben benieuwd naar hoeveel iets waard maar zeker ook wat iets precies is
Jorn.
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 jan 2019, 16:17

Re: Vraag:Lager Westerbork

Bericht door Jorn. »

Maar kan iemand mee er meer oververtellen
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Vraag:Lager Westerbork

Bericht door patrickh »

Wat wil je weten? Waarde rond de 20 euro lijkt me zo. En wat is het? Een recept voor iemand binnen Westerbork.
Plaats reactie