Mede zoeker gezocht!

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Mede zoeker gezocht!

Bericht door ww2 freak »

Hoi alle

Lijkt me leuk om deze hobby samen met iemand anders te delen, ben zelf 23 jaartjes jong en woon in limburg aan de grens van belgie, ben zelf veel bekend op het Hurtgenwald gebied waar ik al leuke vondsten heb mogen doen en ben van plan om in de toekomst tripjes naar het oostfront te gaan maken (weekendjes) maar het lijkt me gewoon ook leuk om het samen met een mede metaaldetector hobbyist te doen, graag ook iemand met wat ervaring en die serieus ermee bezig is en weet wat ie doet. Ik zoek zelf met een XP goldmaxx power en heb zelf vervoer maar. Stuur maar een pb’tje en dan kunnen we mischien wel leuke zoekplekjes delen en ervaringen.

Timo
Metaaldetectie1
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2019, 23:34

Re: Mede zoeker gezocht!

Bericht door Metaaldetectie1 »

Hey ik ben 28 woon in Zundert kunnen wel keertje zoeken ken goede plekjes stuur me gerust een berichtje
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Mede zoeker gezocht!

Bericht door Der Blitz »

iedereen wilt maar naar het oostfront, maar wat bedoel je met oostfront? brandenburg of poolse grens over? besef wel, dat wat je op de filmpjes ziet geen vondsten zijn van 1 dag. dat het er daar ook niet voor het rapen ligt, polen is groot en zwaar gevochten op plekken, maar er zijn dagen geweest dat de russen 50 km konden oprukken zonder slag of stoot, op die 50 km ligt helemaal nikske. wat ik wil zeggen, je moet je weg er weten, anders ga je van een kale reis teleurgesteld terug thuis komen. een voorbeeld: ken iemand die dacht dat hij de beste plek van polen had gevonden, hele week daar, niks gevonden, tja daar hadden de duitsers zich al lang overgegeven... gdansk.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: Mede zoeker gezocht!

Bericht door ww2 freak »

Der Blitz schreef:iedereen wilt maar naar het oostfront, maar wat bedoel je met oostfront? brandenburg of poolse grens over? besef wel, dat wat je op de filmpjes ziet geen vondsten zijn van 1 dag. dat het er daar ook niet voor het rapen ligt, polen is groot en zwaar gevochten op plekken, maar er zijn dagen geweest dat de russen 50 km konden oprukken zonder slag of stoot, op die 50 km ligt helemaal nikske. wat ik wil zeggen, je moet je weg er weten, anders ga je van een kale reis teleurgesteld terug thuis komen. een voorbeeld: ken iemand die dacht dat hij de beste plek van polen had gevonden, hele week daar, niks gevonden, tja daar hadden de duitsers zich al lang overgegeven... gdansk.
Ik begrijp je maar het blijft altijd nog geluk hebben ik doe genoeg mooie vondsten in de regio ardennen hurtgenwald etc maar ik weet wel wat ik doe ook qua research komend April gaan we tripje oostfront voor 3 dagen en zijn al maanden bezig met onze research maar ondanks dat zit je toch met het gevoel in je maag van pfff hopelijk vinden we iets moois. Dat heb ik al zelfs als ik een uur moet rijden naar de ardennen. En met niks na huis gaan hoort erbij vind ik.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Mede zoeker gezocht!

Bericht door Der Blitz »

klopt, ik ga elke week wel met mooie vondsten naar huis. he he.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
phendriks82
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 14 jun 2014, 11:55

Re: Mede zoeker gezocht!

Bericht door phendriks82 »

ik zou ook graag wel eens in regio limburg willen gaan zoeken aan de grens maar NIET het hurtgenwald , dat is echt ZWAAAR illegaal in duitsland, ik zit niet te wachten op die megaboete :P
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Mede zoeker gezocht!

Bericht door Der Blitz »

phendriks82 schreef:ik zou ook graag wel eens in regio limburg willen gaan zoeken aan de grens maar NIET het hurtgenwald , dat is echt ZWAAAR illegaal in duitsland, ik zit niet te wachten op die megaboete :P
je kan ook gewoon een vergunning aanvragen in duitsland hoor.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Leo123
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2019, 15:02

Re: Mede zoeker gezocht!

Bericht door Leo123 »

Ik ga toevallig vanacht richting de ardenne, en zaterdag de heledag zoeken. op de planning de ochtend zoeken en in de middag heb ik 2 slootjes ingedachte om met een magneet te checken.

Beetje kort dag, maar gezelschap is altijd leuk !

(31 jaar)
Plaats reactie