Wat is dit, een kanons granaat?

Het identificeren van gevonden of opgegraven voorwerpen
Plaats reactie
Rowin
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2018, 08:13

Wat is dit, een kanons granaat?

Bericht door Rowin »

Beste allen,

Onze zoon is zojuist dit tegen gekomen met zijn metaaldetector. Het is ongeveer 25 / 30 cm en heeft best een grote doorsnede. Het zand heeft hij er terug over gedaan en is verder gegaan met zoeken.

Weten jullie wat het is?
20190216_155558.jpg
Uncle Goose
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 jul 2009, 20:41
Locatie: Gentbrugge (België)
Contacteer:

Re: Wat is dit, een kanons granaat?

Bericht door Uncle Goose »

Bij twijfel best de autoriteiten contacteren, zand erover is geen oplossing want later kan iemand anders het nog opgraven en er zich aan verbranden.
Verzamelaar van gasmaskers, alle landen en alle tijden. Momenteel ongeveer 400 verschillende gasmaskers in de collectie.
Rowin
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2018, 08:13

Re: Wat is dit, een kanons granaat?

Bericht door Rowin »

Uncle Goose dat begrijp ik. Zal morgenochtend direvt actie ondernemen. Weet jij wat het is?
Bijlagen
20190216_200945.jpg
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Wat is dit, een kanons granaat?

Bericht door racefiets »

Ik denk ook dat je er vanuit kan gaan dat het een granaat is. Welke precies zal moeilijk te zeggen zijn zonder maten. Vraag of je (en je zoon) er bij mag zijn als de EOD langs komt. Mooi leermomentje en wie weet kunnnen ze je er wat meer van vertellen.
Rowin
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2018, 08:13

Re: Wat is dit, een kanons granaat?

Bericht door Rowin »

racefiets schreef:Ik denk ook dat je er vanuit kan gaan dat het een granaat is. Welke precies zal moeilijk te zeggen zijn zonder maten. Vraag of je (en je zoon) er bij mag zijn als de EOD langs komt. Mooi leermomentje en wie weet kunnnen ze je er wat meer van vertellen.
Dank je! Vorige keer mocht hij er bij zijn, zelfs bij de ontploffing ervan :roll: Dat smaakte voor hem naar meer vrees ik nu....Dat deden ze toen echt heel leuk. Alles werd in detail uitgelegd ook in het geval hij weer iets zou vinden. Dat moment is nu daar vrees ik :bonk:

Is deze granaat nog intact? Wellicht handig voor het doormelden.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Wat is dit, een kanons granaat?

Bericht door ammo »

Is zeker nog intact kan op deze foto niet zien of het een blindganger is, maak in vervolg betere foto,s.
Als ik het ding zo bekijk lijkt het mij een 5 cm pak sprenggranate.
Nemo Me Impune Lacessit
Rowin
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2018, 08:13

Re: Wat is dit, een kanons granaat?

Bericht door Rowin »

ammo schreef:Is zeker nog intact kan op deze foto niet zien of het een blindganger is, maak in vervolg betere foto,s.
Als ik het ding zo bekijk lijkt het mij een 5 cm pak sprenggranate.
Dank voor je reactie. _/-\o_
Plaats reactie