Duitse militaria WO2

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Gert Jan
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:07

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Gert Jan »

Schwerpunkt schreef:Ik zou de helmen wel eens graag van dichtbij zien.
Ik vrees er een beetje voor...
Hallo (hoe je ook maar heet), ik heb 3 Duitse helmen en 1 onderweg. De foto's van de Heer helmen zijn slecht. Ik probeer er z.s.m. betere van te maken. Van 1 ervan weet ik sowieso dat de decal na-oorlogs is.
Bedankt voor de link naar jou site overigens. Die kende ik nog niet.
De M40 (met kippengaas), daar ben ik aardig van overtuigd.
Dan heb ik nog 1 die mij onbekend is. Ook daar zal ik z.s.m. een paar goede foto's van maken en delen.

Groet, Gert Jan
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door patrickh »

Denk dat als de politie het bij jou aantreft je een vette boete kunt bekomen. En wat denk je als er brand komt en de brandweer komt er bij uit, zal de verzekeringspolis leuk vinden. Leg eens uit waarom je van helm met het kippengaas overtuigd bent?
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door racefiets »

Stel dat de brandweer binnen komt en ze zien dat liggen. Grote kans dat ze daarna enkel van buiten gaan blussen.
Gert Jan
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:07

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Gert Jan »

patrickh schreef:Denk dat als de politie het bij jou aantreft je een vette boete kunt bekomen. En wat denk je als er brand komt en de brandweer komt er bij uit, zal de verzekeringspolis leuk vinden. Leg eens uit waarom je van helm met het kippengaas overtuigd bent?
Hier hebben jullie wel een punt, zo heb ik er nog niet eerder over nagedacht. Hoewel ik het al ca. 40 jaar in mijn bezit heb. Ik zal eens informeren hoe ik dit kan doen.
M40 helm is onderweg en is een gok op basis van de foto's die ik heb ontvangen, en dat ik deze gok durfde te doen. Ik wil wel detail foto's plaatsen. Tevens vraag ik me bij deze af hoe veilig dit allemaal is voordat ik alles hier tentoon stel. Iemand een mening hierover?
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door patrickh »

Gert Jan, het lijkt misschien dat we zeuren zijn, maar zo is het zeker niet bedoeld, hoor! Ik heb ook in het begin soms wat te enthiousast alles verzameld. Let op, helmen zijn gewilde fake objecten om geld mee te verdienen. Verdiep je er goed in. Schwerpunkt heeft verstand van zaken dus maak goede foto's opdat hij ze kan beoordelen. SS is massaal nagemaakt, en dan ok nog in combi met kippengaas al helemaal...
Gert Jan
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:07

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Gert Jan »

Hoi Patrick, och ik kan tegen een stootje hoor gelukkig. Ben ex militair, niet dat dat nou zo belangrijk is, maar goed. Ja, ik heb de eerste helmen gekocht voor weinig, en ik weet daardoor nu ook dat deze geen hoofdprijs opleveren. Dat zijn de twee WH helmen. De SS ben ik wel erg content mee, maar die is nog onderweg.
Mocht dit een fake zijn, dan is ie wel erg goed. Maar voordat ik hier helemaal los ga over mijn aankoop, laat ik even wachten tot ik het daadwerkelijk heb ;-) Ik zal Schwerpunt zeker hierin delen. Maar hij leest dit ook wel lijkt me. :-)
Gert Jan
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:07

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Gert Jan »

Het gaat mij overigens ook niet om de poen, ik wil de twijfel gevallen verkopen om geld te genereren voor de real thing. Met als eerlijke mededeling aan de aankopers dat de afwerking van de helm na-oorlogs is. Kan dan best nog mooi zijn voor een display.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Schwerpunkt »

Gert Jan schreef:Het gaat mij overigens ook niet om de poen, ik wil de twijfel gevallen verkopen om geld te genereren voor de real thing. Met als eerlijke mededeling aan de aankopers dat de afwerking van de helm na-oorlogs is. Kan dan best nog mooi zijn voor een display.
Hoi Gert Jan , de originaliteit maakt dat het Duitse militaria kan genoemd worden.
Als het lijkt op Duitse militaria (na oorlogs bewerkt,fake , reproductie) dan is het niet echt een verzameling snap je. Het kan er van ver op lijken maar het is niet de real deal.
Spijtig genoeg gaat het wel om de poen , Authentiek Duits Wo2 spul is niet goedkoop. Zeker als we over SS spreken.
Dus alvorens je je spaargeld op doet best even uit dokteren welke weg je wil opgaan.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gert Jan
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:07

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Gert Jan »

Bedankt voor de feedback !! Ik ga vanaf nu meer gebruik maken van jou (jullie experise) !!! Zodra ik de SS helm heb zal ik duidelijke foto's posten.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Schwerpunkt »

Kan je ondertussen misschien je andere helmen in detail tonen ?
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door laurens jan »

Schwerpunkt schreef:Kan je ondertussen misschien je andere helmen in detail tonen ?
Ben zeker benieuwd!
Sleurhut
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2016, 10:59
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 1 keer

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Sleurhut »

Gert Jan schreef:Heb ik iets verkeerd gedaan dan? Graag duidelijk antwoorden, hier kan ik niks mee.
Leuke verzameling. Maar wat wil je weten.
Gert Jan
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2019, 19:07

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Gert Jan »

Niemand heeft iets verkeerd gedaan, alleen heb ik momenteel even nergens tijd voor. Natuurlijk kom ik erop terug. Waarschijnlijk even een maandje pauze :-)
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door Schwerpunkt »

Als je helmen met een garantie hebt gekocht die niet origineel blijken te zijn zou ik niet te lang wachten
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Duitse militaria WO2

Bericht door johnfrost »

Gert Jan schreef:Niemand heeft iets verkeerd gedaan, alleen heb ik momenteel even nergens tijd voor. Natuurlijk kom ik erop terug. Waarschijnlijk even een maandje pauze :-)
Al foto’s van de helmen die je al had kunnen maken? We zijn nog steeds benieuwd naar close up details.
Plaats reactie