Amerikaanse Ike Uniform + Broek

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
Choconutss
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2019, 17:02

Amerikaanse Ike Uniform + Broek

Bericht door Choconutss »

Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk dit uniform aangeschaft. Ik verzamel al een tijde US Medic gerelateerde items en dit uniform leek mij aan mooie aanvulling, maar ik ben eigenlijk helemaal niet zo thuis in uniformen. Het uniform was van S/SGT Kampe Henry A. ingedeeld bij de 6th cavalry.

Nu zie ik twee verschillende shoulder sleeves, 3th army en 4th arm, is dit gebruikelijk? Ook andere reacties zijn welkom, aangezien ik een leek ben is alle context welkom :) .

Alvast bedankt
Bijlagen
$_86 (3).jpg
$_86 (2).jpg
$_86.jpg
$_86 (1).jpg
Front.jpg
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Amerikaanse Ike Uniform + Broek

Bericht door Jim »

Choconutss schreef: Nu zie ik twee verschillende shoulder sleeves, 3th army en 4th arm, is dit gebruikelijk?
Samengevat uit mijn hoofd. Ik weet niet welk jaar maar op een gegeven moment mocht men op de rechtermouw het embleem van de vorige eenheid gaan dragen waarmee ze (eerder) gevochten hebben.
Veel dienden bij de zelfde eenheid de gehele dienstijd maar sommigen werden ook overgeplaatst naar een andere en konden als ze wilden het oude embleem (mits ze met die eenheid in actie waren geweest) op de linkermouw dragen. Dat embleem wordt ook wel een combat patch genoemd.

Kortom komt vaker voor.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie