Hitler Jugend mes verkregen bij de schiet kampioen schappen

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
theo
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2015, 13:01

Hitler Jugend mes verkregen bij de schiet kampioen schappen

Bericht door theo »

Hitler Jugend mes extreem zeldzaam werd uitgereikt aan de beste HJ schutter. In het Duits op een zilveren plaat vastgelegd " Den Besten schützer HJ Scharfschützen der Gleichsschiessen ". Gemaakt door 2 makers te weten WKC te Solingen en Axt & Hauerfabrik ww2 kings head getuige de figuren in het mes. Althans wat ik ervan gevonden heb.
Normaal werd bij dit soort wedstrijden een bokaal, medaille en/of lintje uitgereikt, echter bij deze gelegenheid is er een speciaal mes ontworpen en maakt het dit item bijzonder zeldzaam.
Wederom geneigd om te verkopen maar ik heb geen enkele refentie punt.
Bijlagen
DSC04436.JPG
DSC04435.JPG
DSC04415.JPG
DSC04414.JPG
DSC04413.JPG
DSC04412.JPG
DSC04411.JPG
Laatst gewijzigd door theo op 19 jul 2019, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Hitler Jugend mes verkregen bij de schiet kampioen schappen

Bericht door patrickh »

Waar heb je deze foto's vandaan? Heb je ongecensureerde foto's?
theo
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2015, 13:01

Re: Hitler Jugend mes verkregen bij de schiet kampioen schappen

Bericht door theo »

Hallo Patrick ik zal er nog een foto toevoegen zonde sticker. Maar dat doe ik morgen wel .groetjes Theo
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Hitler Jugend mes verkregen bij de schiet kampioen schappen

Bericht door utmi »

Naar mijn mening geen origineel helaas.

Kijk bv.naar de afwerking, hoe het hoorn in het handvat zit, de gebruikte nagels, de rand van het decal, het plaatje en de tekst, het riempje met gesp etc.
Their name liveth for evermore
theo
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2015, 13:01

Re: Hitler Jugend mes verkregen bij de schiet kampioen schappen

Bericht door theo »

het grappige is dat er geen enkel referentie punt is. Dus hoe U dat beoordeelt is ........... De echte kenners hebben nog geen commentaar gegeven. Maar goed het enige wat houvast geeft zijn de maker stempels.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Hitler Jugend mes verkregen bij de schiet kampioen schappen

Bericht door Kugelblitz »

Nooit eerder gezien, zou kunnen dat dit een soort speciale onofficiële prijs was die ooit is uitgereikt. Metalen bekers en schalen werden vaak ook ergens vandaan getoverd en gegraveerd in die tijd, dus wellicht in dit geval een mesje in elkaar gezet.

Ben het met utmi eens dat het er allemaal wat slordig en bij elkaar geraapt uitziet, vind echter met name de schede niet direct heel ongeloofwaardig. Apart, dat wel. Of het mesje erbij gehoord heeft weet natuurlijk niemand. Lijkt op een soort bajonet of jachtmes dat sterk ingekort/verslepen is om in de schede te passen.

Mogelijk dus een unieke prijs voor een HJ jongen, maar ik zou het niet met een goed gevoel aanschaffen.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie