K98 Patronentasche Hersteller/Abnahme

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

K98 Patronentasche Hersteller/Abnahme

Bericht door 013 »

De afgelopen dagen ben ik op zoek gegaan naar eventuele lijsten van Herstellers/Abnahmes voor een K98 Patronentasche. Een poos geleden een hele nette op de kop kunnen tikken. En nu ben ik op zoek naar de maker van deze Patronentasche. Ik had laatst wel een lijst gevonden, maar mijn Herstellerstempel (0/0462/0019?) stond er helaas niet bij. Hopelijk zegt iemand van hier het iets, of weet iemand een uitgebreidere lijst online te vinden?

De door mij gevonden info:
https://www.militaria-fundforum.de/foru ... ode-liste/

Foto van mijn K98 Patronentasche:
IMG_1225.JPG
IMG_1224.JPG
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: K98 Patronentasche Hersteller/Abnahme

Bericht door ammo »

Dit nr is niet bekent.
Nemo Me Impune Lacessit
Verplaatst van Eenheden & Uitrusting naar Algemeen (as) op 15 aug 2019, 19:33 door Erik

Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: K98 Patronentasche Hersteller/Abnahme

Bericht door 013 »

Niet in de lijst, die ik gevonden had inderdaad. Dus ik had gehoopt dat er nog ergens anders info te vinden was. En misschien zit ik er wel naast met de combinatiereeks, want het is niet heel goed leesbaar. Daarnaast ziet het tasje er authentiek uit en komt het bij een erkende verzamelaar/verkooppunt vandaan.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: K98 Patronentasche Hersteller/Abnahme

Bericht door CollectorWo2 »

https://militariaplaza.nl/collector-s-tools

Hmm staat er ook niet tussen..
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: K98 Patronentasche Hersteller/Abnahme

Bericht door CollectorWo2 »

Ik zie bij alle patroontassen een verstevigingsbandje onderop zitten.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: K98 Patronentasche Hersteller/Abnahme

Bericht door ammo »

013 schreef:Niet in de lijst, die ik gevonden had inderdaad. Dus ik had gehoopt dat er nog ergens anders info te vinden was. En misschien zit ik er wel naast met de combinatiereeks, want het is niet heel goed leesbaar. Daarnaast ziet het tasje er authentiek uit en komt het bij een erkende verzamelaar/verkooppunt vandaan.
Er is nergens info te vinden anders had ik het wel gehad.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: K98 Patronentasche Hersteller/Abnahme

Bericht door 013 »

thunderbird schreef:Ik zie bij alle patroontassen een verstevigingsbandje onderop zitten.
voorbeeld_van_internet.jpg
Toch niet bij allemaal. Als ik denk wat jij bedoeld. Er zijn zoveel verschillende soorten ben ik al achter gekomen. Nu alleen de maker/hersteller van de mijne achterhalen.

ik heb wel een gelijke gevonden online.
voorbeeld_van_internet2.jpg
Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: K98 Patronentasche Hersteller/Abnahme

Bericht door 013 »

Na wat verder speurwerk (bedankt Thunderbird voor de link!), ben ik al ietsjes verder. Het RBN moet zijn 0/0462/0010 ipv 0/0462/0019, wat ik in eerste instantie af had gelezen.

Helaas staat het nummer niet in de lijst, maar ik heb wel wat andere links gevonden online. Jammer genoeg was niet alles meer actief.

De hersteller heeft ook andere attributen vervaardigd waar onder een een mantelriem (Y-straps en gewone riemen). Mijn conclusie is dat de hersteller een behoorlijk zeldzame is, alleen niet zo'n hele bekende dus. Wat ik nu kan linken aan het nummer 0/0462/0010 is, dat hoogstwaarschijnlijk de hersteller Wilhelm Möller Lederwaren uit Hameln is geweest.
Plaats reactie