Onklare mg42 loop legaal?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Juup
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 aug 2019, 15:38
Locatie: Noord-Brabant, Nederland
Contacteer:

Onklare mg42 loop legaal?

Bericht door Juup »

Hallo, het gaat hier waarschijnlijk om een oude watervondst, de loop is dichtgelast en er zitten 2 gaten in geboord. Is het legaal deze te bezitten? Er zit geen certificaat bij.
Bijlagen
1577BA65-A672-46D2-9AFC-0D1D41758A41.jpeg
3D9CDFDA-066C-4B49-9B76-2BF2FACA59AB.jpeg
CF8FF327-8495-4019-A8BB-9E122596148C.jpeg
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Onklare mg42 loop legaal?

Bericht door Erik »

MG42 loop is niet geallieerd naar mijn mening. Vandaar verplaatst naar AS-mogendheden!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Verplaatst van Algemeen (geallieerd) naar Algemeen (as) op 30 sep 2019, 21:23 door Erik

Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Onklare mg42 loop legaal?

Bericht door laurens jan »

Juup schreef:Hallo, het gaat hier waarschijnlijk om een oude watervondst, de loop is dichtgelast en er zitten 2 gaten in geboord. Is het legaal deze te bezitten? Er zit geen certificaat bij.
Neen
Juup
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 aug 2019, 15:38
Locatie: Noord-Brabant, Nederland
Contacteer:

Re: Onklare mg42 loop legaal?

Bericht door Juup »

Erik schreef:MG42 loop is niet geallieerd naar mijn mening. Vandaar verplaatst naar AS-mogendheden!
Oeps sorry, had ik even niet op gelet
Juup
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 aug 2019, 15:38
Locatie: Noord-Brabant, Nederland
Contacteer:

Re: Onklare mg42 loop legaal?

Bericht door Juup »

laurens jan schreef:
Juup schreef:Hallo, het gaat hier waarschijnlijk om een oude watervondst, de loop is dichtgelast en er zitten 2 gaten in geboord. Is het legaal deze te bezitten? Er zit geen certificaat bij.
Neen
Waarom is dit illegaal terwijl een Nederlands onklaar geweer wel legaal is? Is het omdat dit enkel een loop is of omdat het van een machinegeweer komt?
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Onklare mg42 loop legaal?

Bericht door laurens jan »

Juup schreef:
laurens jan schreef:
Juup schreef:Hallo, het gaat hier waarschijnlijk om een oude watervondst, de loop is dichtgelast en er zitten 2 gaten in geboord. Is het legaal deze te bezitten? Er zit geen certificaat bij.
Neen
Waarom is dit illegaal terwijl een Nederlands onklaar geweer wel legaal is? Is het omdat dit enkel een loop is of omdat het van een machinegeweer komt?
Je vraag beantwoord je inderdaad zelf! Een Nederlands onklaar geweer mag, een loop van een machinegeweer niet, ook onklaar niet.
Volgens mij mag het wel met een EU certificaat, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Juup
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 aug 2019, 15:38
Locatie: Noord-Brabant, Nederland
Contacteer:

Re: Onklare mg42 loop legaal?

Bericht door Juup »

laurens jan schreef:
Juup schreef:
laurens jan schreef:
Neen
Waarom is dit illegaal terwijl een Nederlands onklaar geweer wel legaal is? Is het omdat dit enkel een loop is of omdat het van een machinegeweer komt?
Je vraag beantwoord je inderdaad zelf! Een Nederlands onklaar geweer mag, een loop van een machinegeweer niet, ook onklaar niet.
Volgens mij mag het wel met een EU certificaat, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Op Nederlands officiële winkels staan ze te koop met certificaat dus dat zal het zijn ja. Bedankt
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Onklare mg42 loop legaal?

Bericht door racefiets »

Onklare volautomaten kunnen in Nederland pas vrij recent. Vanaf het moment dat de EU certificaten voor schrijft.
Plaats reactie