Re-enactment Shop voor Nederland & België

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Don Militaria
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:36
Contacteer:

Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door Don Militaria »

Beste forum leden,

Dit lijkt me de juiste plek om met jullie mijn webshop te delen voor reproductie militaria voor re-enactment.

https://donmilitaria.nl

Groot aanbod, gratis discrete verzending en standaard kortingsregels.

Indien je opzoek bent naar specifieke reproductie militaria dan kan je er ook naar vragen onder deze post.

Met vriendelijke groet,

Don Militaria
Gebruikersavatar
svdwal
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 jun 2006, 14:24
Locatie: Renkum
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door svdwal »

Beste Don,

Allereerst veel succes toegewenst.
Ik heb je site eens bezocht en wat rondgekeken, wat maakt jou nou degene waar ik zou moeten kopen?
Ik zie veel dingen met weinig specifieke benamingen die ik overal kan kopen.
Niets onderscheidend zo op het oog.

Let op, geen kritiek maar een observatie.

Nogmaals, veel succes.

Gr.

Sjoerd
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
Gebruikersavatar
Don Militaria
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:36
Contacteer:

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door Don Militaria »

svdwal schreef:Beste Don,

Allereerst veel succes toegewenst.
Ik heb je site eens bezocht en wat rondgekeken, wat maakt jou nou degene waar ik zou moeten kopen?
Ik zie veel dingen met weinig specifieke benamingen die ik overal kan kopen.
Niets onderscheidend zo op het oog.

Let op, geen kritiek maar een observatie.

Nogmaals, veel succes.

Gr.

Sjoerd
Beste Sjoerd,

Bedankt voor je reactie en het bezoeken van de site. Er komen bijna dagelijks nieuwe spullen bij, indien mensen specifiek iets zoeken kunnen ze altijd er naar vragen en krijgen ze snel een reactie. Het assortiment uitbreiden is namelijk een tijdrovende taak daarom staan er nu veel algemenere spullen erop.

Vergeleken met andere webshops heb ik competitieve prijzen i.c.m. al snel hoog oplopende kortingsregels. Daarnaast worden alle artikelen besteld via mijn webshop verzekerd verstuurd en heb je garantie.

Met de dag probeer ik mijn webshop beter te maken. Ik sta graag zo dicht mogelijk bij mijn doelgroep.

Met vriendelijke groet,

Don Militaria
Gebruikersavatar
svdwal
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 jun 2006, 14:24
Locatie: Renkum
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door svdwal »

Nogmaals, ik wens je alle succes toe in deze verzadigde markt.
Zeker met de concurrentie die je hebt van de lage prijzen landen.

Weet je waar je doelgroep naar op zoek is, wat zoeken ze wat er nu nog niet is?

Geloof me, ik weet waar ik het over heb :-)
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
Gebruikersavatar
Don Militaria
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:36
Contacteer:

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door Don Militaria »

Mijn belangrijkste doel was zoveel mogelijk betaalmethodes dat is me gelukt(maar het was niet makkelijk). Niet iedereen gebruikt namelijk PayPal of iDeal. Hier was namelijk vraag naar.

Verzadigde markt is enigszins incorrect. Het is gewoon een kleine markt, deze spullen zijn absoluut niet voor iedereen.

Door mijn manier van verzending is het mogelijk om met heel veel verschillende producenten/leveranciers samen te werken dit is dan ook het plan voor een groter aanbod dan andere webshops.

Deze webshop is ook zeker niet gemaakt om op korte termijn te cashen. Er word constant aan gewerkt, ik sta altijd open voor commentaar en suggesties. Dank voor de reacties.

Vriendelijke groet,

Don
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door Kugelblitz »

Ik heb ook eens gekeken en ook het stukje over de gedachte achter de webshop gelezen. Hier staat o.a.:
Don Militaria distantieert zich uitdrukkelijk van alle ideeën van rechts en links en verafschuwd elk soort geweld tegen andere mensen! Maar oorlog, en daarmee wapens, uniformen, uitrusting etc. zijn door de mens gemaakt en maakt daarom altijd deel uit van onze geschiedenis.

De hier aangeboden artikelen vertegenwoordigen deze spullen uit de geschiedenis. Ze zijn uitsluitend bedoeld voor re-enactors, film & theater, verzamelaars en correcte historische educatie. De artikelen mogen absoluut niet voor propaganda of andere zwaar ongepaste doeleinden worden gebruikt zoals het ook staat beschreven in de wet.
Als ik kijk bij de categorie 'beeldjes etc.' onder Nazi-Duitsland zie ik tal van Hitler-bustes, adelaars, SS logo's etc. die met zekerheid niet op bestaande voorwerpen uit de Tweede Wereldoorlog gebaseerd zijn. Het zijn grotendeels gewoon fantasie-items voor mensen die op dat soort symboliek kicken; ze hebben nooit bestaan. En ook ik weet waar ik het over heb, verzamel namelijk al een kleine 20 jaar Duitse militaria. Daarmee haal je je eigen verhaal dus al onderuit.
Waarom zou je dat soort artikelen in godsnaam verkopen? Alsof een serieuze reenactor dat soort items thuis of op een evenement zou neerzetten om de geschiedenis correct uit te beelden. Ook bij de categorie 'sieraden' zijn allerlei Totenkopf-ringen etc. en smerige kettingen te koop. Wie hangt dat nou om z'n nek?

Ik kan me helaas goed voorstellen dat je hier een grote markt mee bedient (gek genoeg is hier toch altijd erg veel vraag naar), maar ik zou daar persoonlijk m'n geld niet mee willen verdienen. Je weet gewoon zeker dat een aanzienlijk percentage van de kopers van dat soort nazi-prullaria fout is.

Ik trek je goede bedoelingen in z'n algemeenheid nog niet helemaal in twijfel, maar als je echt een serieuze shop wilt opzetten die zichzelf in positieve zin onderscheidt, dan zou ik wat kieskeuriger zijn qua assortiment.
Ook tussen de mouwbanden en vlaggen zit de grootste kitsch, geen enkel serieus geïnteresseerd persoon dat een correcte weergave van de geschiedenis belangrijk vindt zou zich daaraan wagen...
Maak nou juist eens het verschil door echt een goed assortiment aan te bieden en je niet te laten verleiden om ook dit soort rotzooi ertussen te stoppen. De doelgroep die je namelijk aangeeft te willen bedienen is daar sowieso niet geïnteresseerd in.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Don Militaria
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2019, 13:36
Contacteer:

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door Don Militaria »

@Kugel

Bedankt voor je reactie en het bekijken van de webshop. Je hebt denk ik de verkeerde indruk van mijn doelgroep. Mijn doelgroep bestaat niet alleen uit re-enactors en verzamelaars die je voornamelijk vindt op dit Forum. Zij weten makkelijk kitsch en accurate replica te onderscheiden, dit doen ze dan ook.

De kitsch die je vind op de webshop is voornamelijk bedoeld voor film & theater. Nazi kettingen, ringen, armbanden zou geen enkel gezond persoon dragen in het dagelijks leven. Deze artikelen worden bijvoorbeeld gebruikt in bijvoorbeeld films om extra aan te geven dat iemand stiekem een nazi is. Beelden, vlaggen etc. worden ook gekocht om te slopen of te verbranden.

In films over ww2(geen documentaires) vind je vaak kitsch spullen om het decor aan te vullen. Kitsch artikelen worden dan ook heel weinig besteld vandaar dat het brede aanbod hiervan belangrijk is.

Een persoon die achter deze walgelijke ideologieën staat zou ook geen kitsch in huis nemen. De mensen die deze artikelen in het openbaar zouden tonen vormen een gevaar voor mijn bedrijf om hier in te mogen handelen. Hiervan ben ik mij bewust en dat maak ik graag duidelijk aan al mijn potentiële klanten. Gelukkig heeft Nederland wetten die dit tegen houd en mensen zwaar bestraft als zij artikelen met haat dragende symbolen in het openbaar laten zien.

Ik verzeker je dat mijn intenties met deze webshop verre van slecht zijn. Vanwege mijn webshop word ik ook vaak gecontroleerd en terecht. Persoonlijk vind ik wel dat er een te erge taboe heerst op het hakenkruis of de swastika aangezien het symbool zelf nooit misdaden heeft gepleegd en alleen zwaar misbruikt is door misselijkmakende mensen. Iemand die slechts een hakenkruis ziet kan nooit een nazi worden omdat dit symbool niet de ideologie erachter uitlegt, hiermee word het dus ook niet verspreid. Dit geldt ook voor de andere symbolen.

Geschiedenis is mijn passie en van mijn passie maak ik graag mijn werk vandaar dat ik hiermee mijn geld eerlijk wil verdienen. Hopelijk begrijp je dat.

Als je meer opmerkingen/vragen hebt hoor ik ze graag.

Vriendelijke groet,

Don
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door Kugelblitz »

Ha Don, dank voor je reactie.
Ik neem je verhaal aan, al weet ik zeker dat je hoe dan ook deels een verkeerde doelgroep bedient. Je weet immers nooit precies wie je klanten zijn, zeker als ze vrijwel anoniem bestellen via een webshop. Dat dit niet je intentie is zal best.

Dat het jouw verantwoordelijkheid niet is wat mensen met de gekochte waar doen ben ik natuurlijk met je eens, maar ik denk dat deze 'foute' doelgroep helaas vaak helemaal geen verstand heeft van originele militaria en juist naar dit soort aantrekkelijk ogende items grijpt.

Dat er een grote behoefte aan dit soort items bestaat vanuit serieuze partijen (filmmakers etc.) die het aanbod op de site rechtvaardigt betwijfel ik, maar wellicht ben ik daarvoor te weinig ondernemer. :wink:

Hoe dan ook, doe uiteraard vooral wat je zelf wilt, maar ik denk dat menig serieuze reenactor hierop afknapt.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
svdwal
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 jun 2006, 14:24
Locatie: Renkum
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door svdwal »

Ik heb veel voor musea, theater en films gewerkt vanuit mijn bedrijfje en heb nooit de vraag voor dergelijke beeldjes gekregen. Vandaar mijn opmerking over het kennen van de doelgroep.

Gr.

Sjoerd
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door Erik »

Don Militaria schreef:Beste forum leden,

Dit lijkt me de juiste plek om met jullie mijn webshop te delen voor reproductie militaria voor re-enactment.
Tja.
Ik heb mijn 'vakgebied' (Duits WO1) even bekeken. Dingen die we in de reenactment nodig zijn, zijn Feldstecher, de juiste reprotassen hiervoor, verbandmiddelen, zaken voor in de Tornister etc. Die mis ik een beetje. Geen uitrustingsstukken.
Stormtroepen hadden geen eigen symbolen of gespen. Als die er al waren, waren ze door het onderdeel zelf aangemaakt. Hoewel ik bang ben dat de meeste van deze symbolen eerst in de jaren '20 het daglicht zagen.
De reprokoppels in zwart leer zou ik niet aanbieden als WO1. Deze uitvoeringen (aangeprezen als 'officierskoppels') zijn in mijn werkgroep in ieder geval niet toegestaan.

Kijk even wat er binnen de reenactment nodig is! Stel gewoon een vraag binnen het forum: waar kan ik voor jullie naar op jacht? De eerste de beste reenactor die in mijn groep met een koppelgesp van de Sturmtrupp aan komt zetten heeft 's nachts al een wachtbeurt te pakken! :lol:
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
RolandRawe1944
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 jun 2014, 17:16

Re: Re-enactment Shop voor Nederland & België

Bericht door RolandRawe1944 »

Die Feldblusen zien er best goed uit. Vraag me af in hoeverre ze matchen met een origineel. De prijzen zijn heel doenlijk.
De laarzen en schoenen lijken 1 op 1 met die van Netstof uit Polen.
Plaats reactie