Soepterrine Nazi's bij kringloop

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Soepterrine Nazi's bij kringloop

Bericht door 013 »

Ook een leuke vondst. En dat voor 3 euro.

https://www.ed.nl/eindhoven/eindhovenaa ... oogle.com/
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Soepterrine Nazi's bij kringloop

Bericht door Kugelblitz »

Leuke vondst, maar ik lees dit soort artikelen altijd met gemengde gevoelens. Zulke dingen worden elke week wel gevonden bij kringloopzaken in ons land, als je daar telkens een heel artikel aan zou wijden...

Voor de meeste mensen zijn voorwerpen met een hakenkruis nog steeds iets extreem exotischs, waardoor je er in een nieuwsbericht gegarandeerd mee kunt scoren. Misschien zijn wij als verzamelaars een beetje afgestompt, maar zo bijzonder is het nu ook weer niet dat je zo'n stuk serviesgoed tegenkomt. Ons land is nu eenmaal 5 jaar bezet geweest en de voorwerpen van het Duits leger hebben zich in die korte tijd extreem ver verspreid. Met name natuurlijk ook in de jaren na de oorlog, waarin men uit pure armoede en schaarste alles gebruikte wat er voor handen was; hakenkruis of niet.

Een vork met een hakenkruis erop: ''Ho-ly-shit! Misschien heeft Adolf Hitler hem wel zelf nog in de hand gehad?! Er zullen vast hele foute dingen gebeurd zijn met deze vork, moet je kijken naar dat hakenkruis!!''
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Soepterrine Nazi's bij kringloop

Bericht door patrickh »

Vond het ook al een vreemd verhaal. Niets bijzonders, en o jee er staat een hakenkruis op...
Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Soepterrine Nazi's bij kringloop

Bericht door 013 »

Misschien moet ik maar eens wat vaker langs kringloop bedrijven gaan dan ipv marktplaats afstruinen, hahaha
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Soepterrine Nazi's bij kringloop

Bericht door patrickh »

Zeker de moeite waard, doe ik al jaren. Zou ook zo de krant in kunnen wat ik allemaal gevonden heb...
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Soepterrine Nazi's bij kringloop

Bericht door Jim »

013 schreef:Misschien moet ik maar eens wat vaker langs kringloop bedrijven gaan dan ipv marktplaats afstruinen, hahaha
Zou je inderdaad vaker moeten doen. Al vele jaren ga ik ook kringloop, curiosa, rommel, vintage, brocante, winkels af. munitie kisten, tasjes, helmen, veldflessen, hulzen, US wo2 veldbedden, US metaaldetector,jerrycans, Britse brillen en wat aparter carcano, hembrug geweer. Allemaal in de loop der jaren gezien en soms gekocht. Soms ziet men een wo2 jaartal en is de prijs hoger als op een beurs.
Ik ken een verzamelaar die ooit een afspraak had met een lokale kringloop, om alles wat militair is/ lijkt en wo2 apart te houden zodat hij een eerste bod kon doen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Soepterrine Nazi's bij kringloop

Bericht door laurens jan »

Ik sluit me bij Patrickh en Jim aan!
Plaats reactie