Militaria sites voor Russische militaria

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Marlon de Graaf
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2019, 22:43

Militaria sites voor Russische militaria

Bericht door Marlon de Graaf »

Beste Dames/heren
Ik ben begonnen met het verzamelen van militaria sinds november vorig jaar. Ik ben het meest geïnteresseerd in de Russen. Hierom wil ik graag mijn collectie uitbreiden. Ik ga soms naar bepaalde soort beurzen op zoek naar Russische militaria. Toch is er weinig van te vinden en hierom ben ik gaan zoeken op het internet. Het probleem is dat ik niks kon vinden. Ik vraag u hierom of u enige tips heeft voor bepaalde soort sites waar ik echte Russische militaria kan kopen.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
jelmer04
Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 21 jan 2018, 14:39
Locatie: Surhuisterveen

Re: Militaria sites voor Russische militaria

Bericht door jelmer04 »

Ik weet zo 123 geen russische militariasites, maar oorlogsspullen.nl heeft wel vaak russische onderscheidingen te koop staan.
Quansem Ilep ( Always First )
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Militaria sites voor Russische militaria

Bericht door asjemenou »

Hallo Marlon,

Een late reactie van mijn kant maar (Sovjet) Russische militaria wordt er genoeg te koop aangeboden.
Het naoorlogse spul kom je overal en nergens tegen. De WOII (Grote vaderlandse oorlog) militaria wordt iets minder vaak aangeboden maar onvindbaar is het niet.
De naoorlogse Sovjet militaria vindt je o.a. bij;
https://www.militaria4you.com/artikelen/ ,
https://www.militarycollectibles4u.nl .

Zoals Jelmer al aangeeft, biedt de online verkoopsite Oorlogsspullen regelmatig WOII Sovjet militaria te koop aan; https://oorlogsspullen.nl .
Espenlaub militaria uit Estland is een hele bekende (online) verkoper van Sovjet WOII militaria;
https://www.aboutww2militaria.com .

Over het algemeen is de aangeboden naoorlogse Sovjet militaria wel in orde, maar bij het WOII spul moet je toch wel iets voorzichtiger zijn. Net als bij de overige WOII verzamelgebieden, wordt er ook veel Sovjet WOII militaria aangeboden wat vervalst is of wat (vroeg) naoorlogs is.
Bij de Sovjet WOII militaria raad ik je dan ook aan om je eens goed in de materie te verdiepen voordat je besluit om aankopen te gaan doen.
Om het één en ander eens na te lezen kun je het referentieboek " The Soviet soldier of world war two" van Phillipe Charbonnier aanschaffen; viewtopic.php?f=28&t=33504&start=15 .
Het boek bevat wel enkele fouten maar qua prijs is het niet teveel betaald. Het geeft je in ieder geval wel een goed beeld van de uniformering en uitrusting van de Sovjet WOII soldaat.
De website http://rkka.ru/uniform/ geeft je ook een aardig beeld van de Sovjet WOII uniformering.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Militaria sites voor Russische militaria

Bericht door Auke »

Voor Sovjetonderscheidingen is www.sovietorders.com een aan te bevelen webshop (gerund door een Nederlander nota bene).
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Militaria sites voor Russische militaria

Bericht door racefiets »

Heeft toevallig iemand een adresje aan die kant voor vrije wapen onderdelen? Voor de DTM zoek ik nog de speciale 2 poot met korrel om het machinegeweer buiten de tank te gebruiken en de beschermbus voor de loopmonding.
Bijlagen
FEE18027-6006-42DE-990F-285663CF4D86.jpeg
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Militaria sites voor Russische militaria

Bericht door asjemenou »

Inderdaad een DTM zo te zien, een verbeterde versie van de DT-29. Een 1945 productie?

Zou een verzoek op Egun.de een idee zijn?
Je kunt ook een e-mail sturen naar Dimitri Tichonov van Espenlaub militaria. Als je aangeeft dat je op zoek bent naar iets specifiek Sovjet-Russisch dan kan hij je er misschien wel aan helpen. Espenlaub militaria heeft meer op voorraad dan dat er op de website te koop wordt aangeboden; https://www.aboutww2militaria.com/index ... on/contact.

Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Militaria sites voor Russische militaria

Bericht door racefiets »

Ik ga er eens een mailtje aan wagen. Bedankt!
Hij is inderdaad van 1945. Had er eigenlijk nog een leuke verrassing bij. Het magazijn wat erbij geleverd was blijkt voor de vliegtuig uitvoering te zijn. Daar zit nog een extra ontgrendelingspal op het magazijn. Terwijl dit bij de DP en DT alleen op het wapen zit.
Bijlagen
E1AE5BD2-44F6-4D77-AC0C-40782EF1BBBC.jpeg
659FB854-33FE-426D-88D1-48398D6F0CED.jpeg
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Militaria sites voor Russische militaria

Bericht door asjemenou »

Het magazijn op de foto is inderdaad een versie die oorspronkelijk bedoeld was voor het gebruik op het DA machinegeweer. Staat er nog een inscriptie op het magazijn?

De DA of DA-2 (2 gekoppelde DA machinegeweren) waren uitvoeringen van het DT-29 machinegeweer welke ontwikkeld waren voor gebruik als vliegtuigboordwapen. Zo waren de zware bommenwerper Tupolev TB-3 (DA-2), en de lichtere verkenner/bommenwerpers Polikarpov PO-2 en R-5 (DA) met dit type machinegeweer uitgerust.
Als vliegtuigboordwapen was de DA geen lang leven beschoren. Ingevoerd rond 1930 werd het rond 1934 al vervangen door het betere SchKAS (Шкас) machinegeweer. Het SchKAS machinegeweer zou het meest gebruikte boordwapen worden in vliegtuigen van de Sovjet luchtmacht gedurende de jaren dertig en tijdens WOII. Rond 1940 was het DA machinegeweer dan ook grotendeels uit de vliegtuigen van de Sovjet luchtmacht verdwenen.
Tot aan de Duitse inval in 1941 verbleven de DA machinegeweren in de opslag. Daarna werd het wapen herontdekt als lichte luchtdoelmitrailleur omdat het was uitgerust met een vizier wat ontworpen was om op snel bewegende luchtdoelen te schieten. Zo werd het als luchtdoelmitrailleur geplaatst op gepantserde treinen, -voertuigen en motorfietsen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Militaria sites voor Russische militaria

Bericht door racefiets »

asjemenou schreef: 29 sep 2020, 00:10 Het magazijn op de foto is inderdaad een versie die oorspronkelijk bedoeld was voor het gebruik op het DA machinegeweer. Staat er nog een inscriptie op het magazijn?
Zal vanavond nog even checken maar volgens mij alleen een serienummer.
Plaats reactie