Bevorderingsdocument

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Fleurtje65
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2020, 22:11

Bevorderingsdocument

Bericht door Fleurtje65 »

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus ik moet even kijken hoe dit allemaal werkt.
Wij hebben dit document uit een erfenis kent iemand dit?
Ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan en de handtekening rechts in de hoek lijkt van Wilhelm frick te zijn heeft iemand meer informatie? De onderste handtekening rechts in de hoek is met echte inkt.

Alvast bedankt!
Fleurtje65
8A93585B-6226-4DC0-A7B2-CC49751B4C9A.jpg
52F15728-8F2E-43F5-95DE-77F07278BE54.jpg
Verplaatst van Collecties & aanwinsten (as) naar Verificatie & taxatie (as) op 12 jan 2020, 19:05 door asjemenou

Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Bevorderingsdocument

Bericht door asjemenou »

Hallo Fleurtje,

Allereerst welkom op het forum. Ik heb je topic verplaatst naar een rubriek waar deze beter geplaatst staat. Ook had je dit topic dubbel geplaatst op het forum dus heb ik er één verwijderd.

Zover ik het kan bekijken is het document ter bevestiging dat Herbert Damerow (Oberstfeldmeister außer Dienst) is bevorderd tot Stabsamtswalter der Reichsarbeitsdienst.
De Reichsarbeitsdienst was een soort van paramilitaire werkverschaffing in Duitsland gedurende de nazi periode. Meer over de Reichsarbeitsdienst kun je lezen op; https://nl.wikipedia.org/wiki/Reichsarbeitsdienst en https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... eitsdienst .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Fleurtje65
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2020, 22:11

Re: Bevorderingsdocument

Bericht door Fleurtje65 »

Hallo,

Bedankt voor uw hulp en uw bericht. Is dit een collectors item want ik weet eigenlijk niet goed wat ik met dit document moet doen?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Bevorderingsdocument

Bericht door asjemenou »

Fleurtje,

Je zou het document op Marktplaats of een andere online veiling- of verkoopsite te koop aan kunnen bieden. Een liefhebber zul je er vast wel voor vinden maar ik verwacht niet dat je er een groot bedrag voor zult krijgen.
Je schrijft in je eerste reactie dat je het document uit een erfenis hebt gekregen. Betekent dit dat Herbert Damerow een familielid van jou was?
Je weet eigenlijk niet goed wat je met het document moet doen. Je hebt zelf al wat onderzoek gedaan, dus ik neem aan dat je toch wel geïnteresseerd bent in het document of in de persoon Damerow zelf.
Heb je er wel eens over nagedacht om de persoon (familielid?) in kwestie te onderzoeken?
De uitkomst daarvan kan heel verrassend zijn. Je zult zo'n document dan met andere ogen gaan bekijken.
Verkopen kan immers altijd nog.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie