WH SD M42 kwijt 

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
patrick99
Lid
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 jan 2011, 08:58
Locatie: Hulst

WH SD M42 kwijt 

Bericht door patrick99 »

WH SD M42 kwijt 

Pakket met een helm WH SD M42 is niet aangeleverd en is spoorloos...
Had deze bij Willem van Tarnmilitaria gekocht.
Ondanks dat ik een briefje in mij brievenbus heb gevonden dat mijn pakket is bezorgd en in de papierkliko zou moeten liggen, is dit niet het geval!
Ook niet bij de buren.....

Het pakketje, was een aangetekende levering, is nooit bij mij bezorgd.
Briefje is 26-nov-19 in de bus gedaan en heb pas 12-dec-19 bericht dat ze het pakketje niet kunnen vinden en maar max € 520,- vergoeden.

Aangetekend is aangetekend........
Ik heb NOOIT een handtekening geplaats voor ontvangst.
Deze konden ze mij dus ook niet aantonen.
Er wordt maar € 520,- vergoed, terwijl het pakketje veel meer heeft gekost.....
Dus ik heb nu GEEN helm en ik ben paar honderd € armer.
DPD bedankt...!!!!

Mochten jullie deze helm ergens tegen komen in omloop of Marktplaats of 2e Hands.
Dan graag een pb...
Hier de link met de helm.
https://www.tarnmilitaria.com/product/0 ... ked-ckl-64
Alvast bedankt
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door CollectorWo2 »

De postbodes tekenen soms zelf af.... dit is valsheid in geschrifte vind ik...
De papier bak niet geleegd die dag?
Dpd is even erg als postnl….
Ik haal het hedendaags op de beurs en nooit meer via post..
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door racefiets »

Maar het blijft aan de verzender om aan te tonen dat iets aangekomen is. Het risico is voor de verzender.
Gebruikersavatar
RHHvB
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 aug 2016, 17:40
Locatie: Smilde

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door RHHvB »

Ik zou die bezorger achterhalen... En als hij de boel loopt te flessen.. aangifte bij de politie.
Bij aangetekende verzending zit je op de 500euro verzekerd bedrag. Dus logisch.. Niet handig is als een pakket meer waard is om niet extra te verzekeren. Altijd doen voor die paar euro's.. weegt niet tegen elkaar op!!

MvrgrB
Altijd opzoek naar bijzondere spullen Nederlandse cavalerie ...tot heden.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door patrickh »

Had ik ook al elders gezegd, de bezorger traceren. Hebben vaak dezelfde route.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door Erik »

Dit hoort bij resensies van verkopers. Niet bij 'Militaria verzamelen'.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door laurens jan »

racefiets schreef:Maar het blijft aan de verzender om aan te tonen dat iets aangekomen is. Het risico is voor de verzender.
Feit!

Ik zou gewoonweg bij DPD de handtekening die gezet is opvragen, hieruit zal blijken dat de gezette handtekening ander is als die van jou. Als je daarnaast kan aantonen dat je op dat moment niet thuis was (locatievoorziening op je mobiel) en aangeeft dat je overweegt stappen te ondernemen tegen de bezorger (DPD is in feite verantwoordelijk voor de daden van de bezorger) ofwel DPD zelf. Denk ik dat je er vast uit gaat komen.

Daarnaast wel fijn dat je 2 jaar lang niks op dit forum post maar het wel gebruikt om te klagen over de fout van een dealer dan wel vervoerder. :mrgreen:
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door racefiets »

Helaas ben je als ontvanger geen partij voor de DPD. Enkel de opdrachtgever kan iets.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door patrickh »

En?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door asjemenou »

patrick99 schreef:WH SD M42 kwijt 

Pakket met een helm WH SD M42 is niet aangeleverd en is spoorloos...
Had deze bij Willem van Tarnmilitaria gekocht.
Het enige wat je nog kunt doen is de welbekende online verkoopsites in de gaten houden. Ook als je de helm op zo'n website te koop ziet aangeboden, dan is het zeker geen garantie dat je de helm ooit nog in handen zal krijgen.
Stel, iemand biedt de helm te koop aan op het Internet. Jij benadert de verkoper met het verhaal dat je de helm hebt gekocht maar dat ie bij de postverzending kwijt is geraakt. De verkoper houdt vol dat hij de helm ter goeder trouw van iemand heeft gekregen dan wel gekocht. Wat uiteraard ook zo kan zijn. Als de verkoper/bezitter vervolgens geen afstand van de helm wil doen dan kun je echt naar de helm fluiten. Procederen zal dan ook weinig zin hebben, denk ik.

Het is een dure les voor je maar ik sluit mij volledig aan bij de uitspraak van Thunderbird. Dure aankopen kun je beter ophalen bij de verkoper aan huis of bij de handelaar op een militariabeurs. De meeste (Nederlandse) online militaria handelaren doen hier niet moeilijk over.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Madman
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 mei 2007, 15:29
Locatie: Kubaard
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door Madman »

of aangetekend laten verzenden waarbij alleen de geadresseerde mag tekenen voor ontvangst.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door patrickh »

Goed lezen, madman...deze was aangetekend verzonden .
Madman
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 mei 2007, 15:29
Locatie: Kubaard
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door Madman »

Patrick, ook bij aangetekende post heb je keuze, althans zo was het, iemand moet tekenen OF de geadresseerde moet tekenen. In het verleden heb ik zo geregeld spullen ontvangen. Bij ontvangst moest ik mij legitimeren.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door patrickh »

Aangetekend is altijd dat geadresseerde moet tekenen, het heet niet voor niets aangetekende verzending.
Dutch Daggerman
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2015, 19:47

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door Dutch Daggerman »

Verzender is ALTIJD verantwoordelijk, tenzij je schriftelijk (ook via email) akkoord bent gegaan met onverzekerde verzending(bijv. om invoerrechten te voorkomen).

Bij PostNL is aangetekend pakket max 500 euro verzekerd, verzekerd pakket max 5500 euro(je moet wel kunnen aantonen wat het bedrag is, je krijgt dat bedrag uitbetaald bij verlies)
Naar het buitenland worden items die onder de Wapenwet vallen NIET verzekerd. Met als gevolg dat blanke wapens niet verzekerd zijn, worden namelijk in de Wapenwet genoemd, terwijl de meeste blanke wapens in Nederland NIET verboden zijn! PostNl zegt dat ze bij verlies per geval kijken of ze vergoeden. Ik vrees dat dat niet in t voordeel van de verzender gaat uitvallen.
Ik heb wel vreemde situaties meegemaakt bij PostNL, onder andere heen en weer sturen van pakketten, maar tot nu toe nooit zoekgeraakte pakketten. (Extra verzendkosten werden wel netjes vergoed)
Andere vervoerders , zoals DHL, nverzekeren wel, maar alleen lage bedragen, check hun website>

Ophalen is inderdaad de veiligste optie. Op een beurs afspreken heeft ook nog t voordeel dat je misschien net dat ontbrekende item ziet liggen waar je al jaren naar op zoek bent.

WAARSCHUWING: de laatste tijd worden steeds vaker regelmatig militaria-items op Marktplaats aangeboden die de verkoper niet heeft.
Zo worden foto's van o.a. Catawiki geplukt en het item op MP aangeboden.
Voor het eerst in 20 jaar, ben ik onlangs de boot ingegaan(geen groot bedrag, maar toch) terwijl de verkoper na wat checken vertrouwbaar leek.

Red flags: Verkoper woont vaak in uithoek van Nederland ,ophalen kan in eerste instantie wel, maar uiteindelijk "toch wel lastig " voor de verkoper, hij is enkele dagen of weken actief op MP(hoeft niet altijd op n oplichter te wijzen), "Gelijk oversteken" van MP snapt hij niet (overigens ook mogelijk dat je een baksteen opgestuurd krijgt, pakket is dus afgeleverd en MP betaald vrolijk de oplichter uit), verzoekt om Tikkie van 1 cent, morgen komt nog iemand kijken dus hij weet niet of het er dan nog is etc etc etc.
Kortom: alle zeilen worden bijgezet om de koper over te halen het geld over te maken en vooral niet langs te willen komen. (Spreek je af om het op te halen: bel de verkoper voordat je vertrekt, kans is groot dat hij niet/nooit mee opneemt en je dus een lange rit kan besparen. Ik spreek uit ervaring. (Hij nam niet op, dus maar thuis gebleven. Nooit meer een reactie gehad.

Contact opnemen met MP kan je vergeten, telefoonnummer verwijst naar website en chatten lukt niet want "er is momenteel niemand beschikbaar"
Naar mijn mening zou de overheid websites als Marktplaats moeten verplichten vooraf de identiteit vast te stellen van verkopers(zoals Catawiki dat doet) en liefst ook kopers. Nu kan iedereen wat aanbieden en hopen dat men per bank betaald om vervolgens niets te leveren.

Heeft iemand nog bruikbare tips? Laat t weten!!

Ik kom zelden op dit forum, maar als ik iets plaats, wordt t ook n heel verhaal...:-)

Blijf vooral met plezier verzamelen!

Edwin
DutchDaggerman
Plaats reactie