WH SD M42 kwijt 

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door asjemenou »

Dutch Daggerman schreef:Heeft iemand nog bruikbare tips? Laat t weten!!
Nogmaals mijn advies is, militaria objecten met een flinke aankoopprijs kun je beter ophalen.
De welbekende NL online militaria handelaren zullen best wel begrip voor je hebben dat je je dure aankoop wilt komen ophalen op een militariabeurs. Zij zullen ook wel de ervaring hebben dat postpakketjes soms kwijtraken. Helaas kunnen zij hier ook niets aan doen.
Dit geldt ook voor een militaria verzamelaar die eenmalig iets verkoopt via Internet. Met deze persoon kun je ook afspreken op een militariabeurs. Een militariabeurs is immers ook een ontmoetingsplaats voor mensen met dezelfde hobby. Ik heb op deze manier meerdere aankopen gedaan en het is altijd naar tevredenheid gegaan.
Een aankoop bijvoorbeeld via Marktplaats van een niet verzamelaar die iets op zolder heeft gevonden is lastiger. Ook hiervoor geldt, maak goede afspraken. Gaat het om een groot bedrag, zeg dat je het wil komen ophalen. Iemand met goede bedoelingen en die graag iets wil verkopen zal dit ook begrijpen en er zeker mee instemmen.
Als de betreffende verkoper je niet aan huis wil hebben, spreek dan af in een restaurant, een winkelcentrum o.i.d. Mocht je er niet geheel gerust op zijn, neem dan iemand mee.

In dit geval niet van toepassing maar Marktplaats hanteert tegenwoordig een "deel je ervaring" functie. Zelf geef ik deze "ervaring" na een verkoop altijd af. Misschien niet geheel waterdicht maar het is toch weer een hulpmiddeltje om een mogelijke oplichting te voorkomen.
Kopen en verkopen via Internet blijft toch een zaak van vertrouwen en van je gezond verstand gebruiken. De meeste online (ver)kopers hebben gelukkig nog steeds goede bedoelingen.
Dutch Daggerman schreef:Ik kom zelden op dit forum, maar als ik iets plaats, wordt t ook n heel verhaal...:-)
Ook voor korte verhaaltjes of voor een simpele vraag kun je op dit forum terecht. We hebben tenslotte lezers (bezoekers) genoeg. :wink:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
RvL
Lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 aug 2016, 20:36
Ontvangen: 1 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door RvL »

Persoonlijk vind ik ophalen ook het beste. Rijd er soms half Nederland voor door en dat is zeker niet alleen bij mensen die ik niet ken. Vind het sowieso leuk om met iemand af te spreken met dezelfde interesse.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: WH SD M42 kwijt 

Bericht door Erik »

asjemenou schreef:...maar Marktplaats hanteert tegenwoordig een "deel je ervaring" functie.
Nog sterker, dat hebben wij op dit forum al jaren! 'Feedback Verkoper/dealer'! Daar hoort deze topic ook thuis!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie