Bereden en onbereden gasmaskertas pre 1940

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Juup
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 aug 2019, 15:38
Locatie: Noord-Brabant, Nederland
Contacteer:

Bereden en onbereden gasmaskertas pre 1940

Bericht door Juup »

Hallo,
Ik verzamel nu zo’n 2 en een half jaar Militaria en heb onder andere een buitenmodel sergeant 2e regiment infanterie. Mijn uniform bestaat uit een jas, broek, koppel, manschap broodzak (met draagriem en veldfles), manschapschoenen, verbandpakje, Kepie, veldmuts. M34 helm en hopelijk binnenkort beenwindsels. Ik ben alleen nog opzoek naar bloktassen en een gasmaskertas. Ik weet dat er een onbereden gasmaskertas hoort te hangen op een sergeant infanterie geweergroep, maar die onbereden gasmaskertassen zijn niet te vinden. Zou het acceptabel zijn een bereden gasmaskertas (met de flap naar het lichaam toe natuurlijk) te hangen op mijn pop? Of zou het er van buiten echt anders uitzien. Als jullie mij zouden kunnen helpen zou dat super fijn zijn.
Bijlagen
294CF649-A11D-4709-A1F7-6F149AAA50C7.jpeg
Verplaatst van Eenheden & Uitrusting naar Algemeen (geallieerd) op 24 jan 2020, 18:15 door Erik

Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Bereden en onbereden gasmaskertas pre 1940

Bericht door Erik »

Dat moet je zelf beoordelen, het hangt er van af wat je wilt laten zien. In jouw geval zou het niet kloppen.
De tassen onberedenen zijn er wel; het is een kwestie van zoeken. Als je de bereden tas met de klep naar het lichaam toe hangt zie je een knik in de bevestiging van de draagband; die is immers erop genaaid om de tas met de klep naar buiten te dragen!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Juup
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 aug 2019, 15:38
Locatie: Noord-Brabant, Nederland
Contacteer:

Re: Bereden en onbereden gasmaskertas pre 1940

Bericht door Juup »

Erik schreef:Dat moet je zelf beoordelen, het hangt er van af wat je wilt laten zien. In jouw geval zou het niet kloppen.
De tassen onberedenen zijn er wel; het is een kwestie van zoeken. Als je de bereden tas met de klep naar het lichaam toe hangt zie je een knik in de bevestiging van de draagband; die is immers erop genaaid om de tas met de klep naar buiten te dragen!
Bedankt voor de info!
Plaats reactie