Band of brothers herhaald op BBC 2

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
el_bario
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2002, 18:27
Locatie: London

Band of brothers herhaald op BBC 2

Bericht door el_bario »

De serie Band of Brothers loopt nog op de Nederlandse TV, maar wordt nu ook iedere Zondagavond op BBC2 herhaald.
Voor iedereen die de eerste afleveringen gemist heeft, of de serie nog niet heeft bekeken, is dit een absolute aanrader.
De serie gaat over de soldaten in "Eazy Company", van het 101st Airborn Division, ten tijden van de bevrijding van Europa. De veldslagen waar het 101st in heeft gevochten worden per aflevering behandelt, met voorafgaand verslagen/interviews van oudstrijders. De serie is zo goed als mogelijk gebaseerd op de werkelijke gebeurtenissen.
Om er een discussie van te maken: Wat is/zijn jou favorieten Oorlogs films/series, en waarom?
"I am ready to meet my maker, whether my maker is prepared for the ordeal of meeting me is another matter." Winston Churchill.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Band of Brothers is een van mijn favorieten en zeer zeker aan te raden, omdat de serie op een realistsche wijze WO2 in beeld brengt.
Niet alleen de heldendaden, maar ook het verdriet en ellende komen goed aan bod.

De serie is ingetogen verfilmd met oog voor detail, wat hem zeer speciaal maakt.
Voor de ouders raad ik echter wel aan mee te kijken, voorla bij de wat jongere kinderen (onder 10), vandaar dat de serie ook vrij laat wordt uitgezonden.

Wat ik verder nog hele sterke films vind zijn Platoon, the Deerhunter en Full Metal Jacket.
Zeker geen voer voor kinderen en eigenlijk ook niet aan WO2 gerelateerd, meer uit de Vietnam periode.

Top Gun wil ik eigenlijk ook nog aanraden, maar is wel heeeel overduidelijk fictie.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik vond het een erg goede serie, vooral omdat je meerdere kanten zag. Ze waren niet alleen helden. Soms hadden ze er geen zin meer in.

Ik vond Schindlers List wel goed, veel minder geweld van bijv. SPR, maar toch heel duidelijk wat voor vreselijke oorlog het was.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
generaal
Lid
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2002, 22:45

Bericht door generaal »

pearlharbor,band of brothers,saving private rayen, batle stripes en die nieuwe die over d-day ging dan je de heele 2de xzag uhh ben de naam kwijt duzZz

die zijn mijn top 5 :-) war ist in me blood
sp3c
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 okt 2002, 11:30
Locatie: den haag

Bericht door sp3c »

vond pearl harbor om tehuilen.

wel lekker veel spektakel maar het verhaal was matig
And now I'm flying, like an angel, to the sun!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Voor degenen die erop kicken: Speel het spelletje
Close Combat (5) eens..vet cool.
Gaat over Normandie..En dan wordt je ook gelijk duidelijk waarom easy compagnie zowat de hele oorlog voorop heeft moeten lopen.
Maar echt erg cool; ook heel erg gedetailleerd.
Ik heb m op kazaa gevonden toen; dus da kost niets..zoeken onder software..cc5
:lol:
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
generaal
Lid
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 okt 2002, 22:45

Bericht door generaal »

cool man eyz ik heb een cd geript van de teck daar staan de berichten van --{ de eerste melding van de aanvla op peurharbor}--
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

ja,band of brothers is ook vet,heb ze allemaal gezien en heb ze nog op video staan allemaal :lol: ,savind private ryan is ook een vette film,alleen het leuke aan BOB(band of brothers) dat het elke keer egens anders afspeelt ,dan in belgie dan in duitsland,dat maakt de serie nou zo leuk (vind ik) want bij saving private ryan speelt het zich eigenlijk alleen maar op een klein stukje af.

nou,dat was mijn mening
:wink:
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

robin.h schreef:ja,band of brothers is ook vet,heb ze allemaal gezien en heb ze nog op video staan allemaal :lol: ,savind private ryan is ook een vette film,alleen het leuke aan BOB(band of brothers) dat het elke keer egens anders afspeelt ,dan in belgie dan in duitsland,dat maakt de serie nou zo leuk (vind ik) want bij saving private ryan speelt het zich eigenlijk alleen maar op een klein stukje af.

nou,dat was mijn mening
:wink:
Mijn vriend gaat achter de dvd aan, zo gauw die uit komt. :) Het deel in Nederland vind ik ook wel leuk. Ik herkende toch wel wat uit de verhalen van mijn oma. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

op kazaa zijn vrij goeie rips te vinden van band of brothers als je het wil weten.
Ik heb ze er allemaal gedl.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
microgolfoven
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 nov 2002, 10:58
Locatie: Vlaanderen

Bericht door microgolfoven »

Ja lap, ik heb blijkbaar weeral wat gemist. :oops:
Iedereeen sprak erover, maar ik had niet veel goesting om naar de commerciële televisie te kijken. En die ene keer dat ik eens dacht te kijken was het een documentaire over de E-company (wat het dan ook mogen wezen), maar deze was best interresant.

Hopelijk zenden ze het nog eens uit, of als ze het op de Nederlandse TV afspelen, weet me te verwittigen _/-\o_
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

die e-compagnie is de easy compagnie van de 101st airborne division.
dat zijn onze vrienden van band of brothers....
Die mensen hebben echt bestaan en hebben echt voorop gelopen in een oorlog om onze vrijheid.
Veel van hen zijn echt gesneuveld maar sommige leven nog.
En zij vertellen het verhaal dat je kunt zien in de vorm van de serie Band of Brothers.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wat ik wel goed vind is dat ze even een koppeling maken naar die veteranen, door een paar van hen in een interview aan het woord te laten. Voor elke aflevering van Band of Brothers zie je ze even.

Dat brengt 't wel wat dichterbij allemaal.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dat vind ik ook ja.
Vooral als die oude mannen dan soms nog zitten te huilen over wat ze allemaal meegemaakt hebben...
Da's gewoon hartverwarmend en beangstigend tegelijk...
Prachtig!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

band of brothers dvd

Bericht door robin.h »

ik vind het toch echt een beetje duur worden tegenwoordig, 99,00 euro voor de band of brothers dvd :x ik vind 75 ok maar 100 euro (over de 200 )vind ik echt overdreven.ik heb ze zelf op videobanden opgenomen,dus als ik het nog eens wil zien kan ik altijd kijken,maar dan nog,echt duur(maarja,ik weet niet of de meeste hier ook zo over denken?)

wat is jullie mening hierover :?: :?:
Plaats reactie