Verschillende voorwerpen gevonden.

Identificatie van munitie, waaronder ook bodemvondsten indien herkenbaar als munitie.
syn22
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2019, 12:27

Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door syn22 »

Details verwijderd.
Laatst gewijzigd door syn22 op 19 mar 2020, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door Erik »

Munitie. Dus, naar 'Munitie'!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Verplaatst van Identificatie onbekende militaria naar Munitie op 18 mar 2020, 18:27 door Erik

Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door racefiets »

Die losse ontsteker zou ik maar voorzichtig op een veilige plaats leggen en op laten halen. Daar zit nog een aanvuurlading aan die met gemak een paar vingers van je hand verwijderd.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door ammo »

racefiets schreef:Die losse ontsteker zou ik maar voorzichtig op een veilige plaats leggen en op laten halen. Daar zit nog een aanvuurlading aan die met gemak een paar vingers van je hand verwijderd.
Booster lading een paar vingers ik denk nog iets meer.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door laurens jan »

darwin-awards.jpg
syn22
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2019, 12:27

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door syn22 »

racefiets schreef:Die losse ontsteker zou ik maar voorzichtig op een veilige plaats leggen en op laten halen. Daar zit nog een aanvuurlading aan die met gemak een paar vingers van je hand verwijderd.
Bedankt voor de reacties.
Laatst gewijzigd door syn22 op 19 mar 2020, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door ammo »

Wat ik gek vind is dat je het verschil tussen messing en koper niet ziet ,en dat je het ook maar mee naar huis neemt.
De ontsteker is van messing, en wat er boven zit ga ik jou niet vertellen.
En wat is een mortier kop?
Nemo Me Impune Lacessit
syn22
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2019, 12:27

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door syn22 »

Als ik vooraf had geweten wat het was had ik het niet meegenomen en of verder uitgegraven.
Ik laat het hierbij voor wat het is, heb een duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag.
Blijkbaar is het communiceren hier niet zo open, zo zal ik ook geen antwoord geven op jou vraag.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door racefiets »

Jou manier van communiceren. Je spreekt in termen die duidelijk laten zien dat je onvoldoende kennis hebt van munitie en je vervolg vragen roepen alleen nog meer vragen op. Alsof je wilt weten wat je eraf moet halen om het onklaar te maken. Laat daar nou de meeste ongelukken mee gebeuren.
Als mensen het idee krijgen dat je zit te vissen naar dat soort antwoorden dan ga je op geen enkel forum antwoorden krijgen.
syn22
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2019, 12:27

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door syn22 »

racefiets schreef:Jou manier van communiceren. Je spreekt in termen die duidelijk laten zien dat je onvoldoende kennis hebt van munitie en je vervolg vragen roepen alleen nog meer vragen op. Alsof je wilt weten wat je eraf moet halen om het onklaar te maken. Laat daar nou de meeste ongelukken mee gebeuren.
Als mensen het idee krijgen dat je zit te vissen naar dat soort antwoorden dan ga je op geen enkel forum antwoorden krijgen.
Gelukkig is jou kennis over munitie super goed.
Wel erg jammer dat jij zoveel aannames doet.
''je hebt onvoldoende kennis over munitie'' Blijkbaar staat vragen niet vrij.
''alsof je wilt weten wat je eraf moet halen om het onklaar te maken'' duidelijk een aanname.
''als mensen het idee krijgen dat je zit te vissen naar dat soort antwoorden'' ook een aanname.

Zeer teleurgesteld dat jullie zo afschuiven op kennis in dit topic.
Nogmaals krijg ik ''sterk de indruk'' dan het communiceren in dit forum niet open is.
Jou aannames wijzen erop.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door racefiets »

Aannames die door jou manier van vragen gevoed wordt. En ik ben niet de enige die het zo gelezen heeft ben ik bang. ammo is ook niet de eerste de beste en aan zijn reactie te zien had hij hetzelfde idee.
Dus ja, aan wie ligt het dan?
syn22
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2019, 12:27

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door syn22 »

Het ligt aan jou manier van communiceren.
Een vraag kan je op verschillende manieren interpreteren.
Ik heb niet om aannames gevraagd.
Dan heeft ook hij mijn vraag verkeerd geïnterpreteerd.
Deze forum is zo open dat ik de topic niet eens kan verwijderen.
Ik geef ook duidelijk aan dat als ik het vooraf had geweten wat het object was. Ik deze niet eens had meegenomen.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door ammo »

syn22 schreef:Als ik vooraf had geweten wat het was had ik het niet meegenomen en of verder uitgegraven.
Ik laat het hierbij voor wat het is, heb een duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag.
Blijkbaar is het communiceren hier niet zo open, zo zal ik ook geen antwoord geven op jou vraag.
Hoeft ook niet, een mortierkop bestaat nl niet.
Nemo Me Impune Lacessit
Kubelwagen 2000
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:04
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door Kubelwagen 2000 »

Beste syn22,

Dat je het niet eens bent het de manier hoe er gereageerd wordt, is een persoonlijk opvatting waar ik mij verder niet mee bemoei. Maar nu heb je alle foto's en tekst uit je eerste bericht verwijderd, waarschijnlijk in een boze opwelling. Ik heb niet gezien wat daar te zien was, maar gezien de antwoorden, waren het ontstekers van welke aard dan ook. Je moet het uiteraard helemaal zelf weten wat je doet. Maar zulke acties (berichten verwijderen) roepen bij mij meer wantrouwen op als wanneer je het had laten staan. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden hier, waarbij leden munitie meenamen en dan pas vroegen wat het is. Op zich is dat natuurlijk niet de bedoeling, maar je kan dan nog wel herleiden waarom er op een bepaalde manier gereageerd is. Nu zie ik alleen maar reacties zonder dat er te zien is waar het over gaat en dat roept vooral veel vraagtekens op bij mij.

Het is zeker niet bedoeld als kritiek, eerder als punt wat in mijn opzicht beter had gekund.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Verschillende voorwerpen gevonden.

Bericht door Erik »

Er is door zorg van het kader al actie ondernomen richting het weghalen van informatie en foto's door betrokken lid. Een PB met het verzoek ze terug te plaatsen (én een herinnering aan ons forumbeleid) is naar hem en als info langs twee betrokken forumleden gegaan.

Now we wait.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie