Erkennungsmarke

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Erkennungsmarke

Bericht door Pak88 »

Hallo, weet iemand van welk leger onderdeel dit id plaatje is?
20200403_203824.jpg
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Erkennungsmarke

Bericht door Erik »

Je geeft het zelf al een Duitse naam dus: naar Militaria AS-mogendheden!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Verplaatst van Algemene vragen naar Verificatie & taxatie (as) op 03 apr 2020, 21:53 door Erik

Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Erkennungsmarke

Bericht door 013 »

hier kan je veel info vinden over de diverse legeronderdelen.

gezien de layout van de tekst en het gebruikte lettertype, twijfel ik toch wel een beetje over de echtheid. Maar ik kan er ook naast zitten uiteraard.

Wat vaak ook veel info oplevert is de tekst exact kopiëren in google search in combinatie met erkunningsmarke of EKM.

succes
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Erkennungsmarke

Bericht door Pak88 »

ja opzoeken leverde niks op, en de gaatjes komen ook niet helemaal overeen met mijn andere plaatjes. dus is ie idd waarschijnlijk namaak, de makers hebben zelfs de plekjes geaccentueerd waar ooit de ringetjes zouden hebben gezeten. ik heb tot nu alleen maar ss EKM replica's op militaria beurzen gezien, het word steeds gekker. bedankt voor de reacties.......
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Erkennungsmarke

Bericht door Pak88 »

ik heb de kameraad waar het plaatje vandaan komt gesproken, hij heeft het zien opgraven in kadier en keer [limburg] bij een opgraving op het terrein van een klooster wat als hospitaal diende waar allerlei geallieerde spullen bovenkwamen uit een afvalput. en ik heb daarom nog eens de lexicon der wehrmacht geraadpleegd wat 013 pas een ander aanraadde ,google leverde niks op maar de lexicon wel, dat AK 27 is armee korps 27 wat heeft bestaan, in rusland bij heeres gruppe mittel. en wat bijna op was aan het eind van de oorlog, en waarvan de laatsten nog aan de oder hebben gevochten. hoe het dan in limburg terecht is gekomen is een raadsel maar nu lijkt het toch dat het echt is. nog niet alles van het plaatje is hiermee verklaard, maar ik zoek nog door.
Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Erkennungsmarke

Bericht door 013 »

Leuk om wat feedback erover te krijgen. Succes met de verdere zoektocht. Blijft een raadselachtige wereld van die EKM's, maar wel interessant.
Plaats reactie