De MvO periode

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: De MvO periode

Bericht door asjemenou »

Legerdumps. Ik kon er uren in rondlopen. Bestaan die eigenlijk nog wel? Ik heb het idee dat het tegenwoordig meer kampeer- en outdoorwinkels zijn.
Ik heb nog wel wat legerspulletjes uit die tijd. Veel waarde heeft het niet maar ja... nostalgisch gezien wel.

Een aantal jaren geleden ben ik begonnen met het samenstellen van de PSU zoals mijn vader dat had toen hij "onder de wapenen" moest in 1958. Mijn vader droeg toen het M58 veldtenue met bruine knopen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Glencoe
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jan 2019, 14:05
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: De MvO periode

Bericht door Glencoe »

Legerdumps bestaan hier en daar zeker nog wel, al is er vrijwel geen 'oud' spul meer te vinden. Er komt nog steeds wel een berg materiaal van defensie vandaan, alleen is dit nu meestal het woodlandspul. Ik hobbel er nog wel eens naar binnen voor voornamelijk outdoormateriaal (maar ik blijf goed zoeken naar het oudere spul).

Ik wordt wel een beetje jaloers van jullie verhalen, ik had alleen een deel van de plunjebaal van mijn vader (jaren '80 spul). Heel af en toe ben ik nog binnen geweest in een dump die enigszins in de buurt zat, maar zoveel zakgeld had ik toen vaak niet gespaard. Nu zoek ik vaak nog wel of er ergens een dump in de buurt zit als ik ergens in het land op stap ga, er zitten zeker nog wel een paar die niet alleen namaakspul verkopen.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: De MvO periode

Bericht door Erik »

Er zijn nog wat echte legerdumps, hoewel die ook een out-door- en survival-afdeling er op na houden. En ja, het oude spul wordt steeds schaarser. Zie https://www.dumpwinkels.nl/
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: De MvO periode

Bericht door Ratlook »

Erik schreef:Er zijn nog wat echte legerdumps, hoewel die ook een out-door- en survival-afdeling er op na houden. En ja, het oude spul wordt steeds schaarser. Zie https://www.dumpwinkels.nl
Die link doet het niet :roll:

Of ligt dat aan mijn verbinding??
--
Opgeheven account 9928

Re: De MvO periode

Bericht door Opgeheven account 9928 »

Super om te zien. Goed gedaan.
Ikzelf heb geen Mvo in de collectie maar wel 2x een DAF YA 126. Dus uniform moet er toch eens komen dan.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: De MvO periode

Bericht door Erik »

Ratlook schreef:
Erik schreef:Er zijn nog wat echte legerdumps, hoewel die ook een out-door- en survival-afdeling er op na houden. En ja, het oude spul wordt steeds schaarser. Zie https://www.dumpwinkels.nl
Die link doet het niet :roll:

Of ligt dat aan mijn verbinding??
--
Nee hoor, ik had het verkeerd ingetypt!
Probeer nu nog eens?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: De MvO periode

Bericht door Ratlook »

---
Helemaal goed !!
--
Hans P
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 mei 2020, 15:37

Re: De MvO periode

Bericht door Hans P »

Prachtige verzameling! Ik heb alleen een compleet uniform van mijn grootvader(rond 1950), en van mijn andere grootvader kleine dingetjes zoals een bierglas, herdenkingstegeltje en identiteitsplaatjes(ook rond 1950) en nog een beetje uitrusting. Blijft leuk spul!
Plaats reactie