site: www.legerhelmen.nl

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
Opgeheven account 10573

site: www.legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Hallo allemaal. Ik ben sinds 2018 helmen gaan verzamelen. Dat is wat uit de hand gelopen. Om niet te vergeten wat ik heb ben ik daar een site over begonnen. Staan al mijn helmen op zodat iedereen kan meegenieten en ik niet vergeet wat ik gekocht heb. Ben een beginner dus er staan veel fouten op vermoed ik. Graag hoor ik van de kenners waar ik helemaal mis gegaan ben. Sta open voor alle kritiek en adviezen. Groet, Ben.

:W
Opgeheven account 10573

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door patrickh »

Goed bezig, zeg!
Opgeheven account 10573

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Dankje
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door laurens jan »

Leuk om te zien!
Opgeheven account 10573

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Bedankt.
Gebruikersavatar
DePlaagGeest
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door DePlaagGeest »

Ziet er goed uit! :)
Opgeheven account 10573

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

DePlaagGeest schreef:Ziet er goed uit! :)
dankje
Gebruikersavatar
Kepie
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2004, 20:21
Locatie: delft
Contacteer:

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door Kepie »

Behoorlijk breed qua verzamelen van helmen. Alle helmen in eigen beheer? Mooie verzameling en goed gefotografeerd . Mooie site, overzichtelijk en snel bereikbaar van de links.
Ik verzamel de zwarte en grijs/groene kepies van voor 1940. Tevens de kolbakken en andere ceremoniële hoofddeksels. Kijk ook eens naar mijn site:
www.kepie.nl
Opgeheven account 10573

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Alle helmen zijn in mijn bezit. Is een hele investering aan het worden hoewel ik toch behoorlijk budgettair koop. Maar ja, dan zie je weer die ene die er nog niet bij staat.........Mocht iemand dus nog betaalbare ijzeren hoofdbedekkingen hebben rondslingeren dan heb je nu een adres. :)
Gebruikersavatar
DePlaagGeest
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door DePlaagGeest »

Solenoid schreef:Alle helmen zijn in mijn bezit. Is een hele investering aan het worden hoewel ik toch behoorlijk budgettair koop. Maar ja, dan zie je weer die ene die er nog niet bij staat.........Mocht iemand dus nog betaalbare ijzeren hoofdbedekkingen hebben rondslingeren dan heb je nu een adres. :)
Mocht je in de toekomst ook overgaan op andere helmen die niet van ijzer zijn, dan heb ik er hier nog wel één liggen voor jou :P
Opgeheven account 10573

Re: site: www.legerhelmen.nl

Bericht door Opgeheven account 10573 »

Ik ben niet zo strak in de leer hoor. Heb ook aluminium en kunststof helmen. Ook wat brandweerhelmen. Maar de grens ligt ergens in de jaren 80 toen de kunststof helmen in algemeen gebruik kwamen. Laat maar weten wat je hebt.
Plaats reactie