Apv en detector verbod

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
phendriks82
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 14 jun 2014, 11:55

Apv en detector verbod

Bericht door phendriks82 »

Hoi ik hoor steeds wisselende verhalen ovet de apv en detector verboden.. maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de sancties als je ome boa tegenkomt? Wat is nu eigenlijk de boete? En is dat n bekeuring.met strafblad of enkel n bekeuring ? Wil natuurlijk niet bewust iets verkeerd doen maar loop wel ns in gebieden waar nog over gediscussieerd kan worden met ome boa. Verboden gebieden blijf ik weg.

En bijvoorbeeld reichswald hoe zit dat nu?
Hoe zit het nu eigenlijk?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Apv en detector verbod

Bericht door Erik »

Rechtsboven in dit scherm zit je venstertje voor zoekopdrachten. Als je daar een trefwoord in typt (bijv. APV) kom je op een lijst van reacties waar dat woord in voorkomt.
Er is namelijk al heel veel gezegd en geschreven over de onderwerpen 'APV', 'Reichswald' en met detectoren verwante zaken!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
phendriks82
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 14 jun 2014, 11:55

Re: Apv en detector verbod

Bericht door phendriks82 »

Hoi bedankt voir je reactie, maar zoeken levert nog niet de info op die ik zoek:
Ik wil specifiek weten of apv of detectie verbod overtreden n aantekening oplevert en hoe hoog de boete is..
Voor 95 € wil ik nl best n gok wagen..
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Apv en detector verbod

Bericht door Erik »

Sanctionering kan per gemeente verschillend zijn. Het is een APV, geen strafwetboek. Sancties worden dus niet of zelden vermeld.
Een gebied is verboden voor detectors of is dat niet. Dat maakt de discussie gemakkelijk. In de APV staat waar het verboden is. Je zou hoogstens over de grens van het gebied kunnen discussieren (bijv. wat is een waterkant?) In welke gemeente wil je zoeken?
N.B.! 'een gokje willen wagen' houdt in dat je willens en wetens de wet overschrijdt.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Apv en detector verbod

Bericht door CollectorWo2 »

vergeet de administratiekosten niet dus 104 euro...
Plaats reactie