Mijn ww2 collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fleur.v.d.kemp
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2018, 17:08

Mijn ww2 collectie

Bericht door Fleur.v.d.kemp »

Hallo allemaal,

Na een goed jaar/ anderhalf jaar verzamelen had ik eindelijk genoeg spullen om alles in een vitrinekast te zetten. Ga steeds vaker naar beurzen en dan ga ik proberen om mijn display beter te maken want de verzamelkoorts is toch echt aanwezig. Maar zoals vele van jullie weten is het een kostbare hobby, en als 18 jarige die techniek studeert, een auto heeft en ook nog leuke dingen wil doen duurt het wat langer om mooie spullen te kopen. :mrgreen: tips zijn altijd welkom :)

(ik weet dat de foto's schuin staan maar krijg deze helaas niet recht.....)
Bijlagen
Foto 27-06-18 14 04 14.jpg
Foto 27-06-18 14 04 09.jpg
Foto 27-06-18 14 03 53.jpg
Foto 27-06-18 14 03 48.jpg
Foto 27-06-18 14 03 42.jpg
Foto 25-06-18 12 29 37.jpg
Gebruikersavatar
Coert65
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:37
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Mijn ww2 collectie

Bericht door Coert65 »

Mooi!

Je hebt in korte tijd al aardig wat leuke items in je verzameling. Ik weet dat het wat kostbaar is, ben zelf ook jong begonnen, zo rond mijn 16e. Nu ben ik onderhand al 36 jaar bezig.Ik heb eigenlijk maar 1 tip voor je, kijk goed wat je koopt, plaats er foto's van op dit forum, om te verifiëren of ze echt zijn, zo voorkom je kostbare miskopen.
Vind het altijd heel leuk om te zien dat jonge mensen ermee bezig zijn, ga vooral zo door!
Ohh, en mocht je interesse hebben in een Feldfernspracher33, ik heb er 1 die stof staat te vergaren hier op zolder, doe er niks mee. Past niet in mijn WO1 verzameling. (en kost niks). En die foto's, dat probleem had ik ook, ze waren gewoon te groot. Na resizen tot 70% stonden ze wel recht.

Groeten, Coert :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn ww2 collectie

Bericht door Kugelblitz »

Welkom hier, leuke kleine collectie!
Geen haast hebben en inderdaad gaan voor originele, complete items in goede staat. Die blijven hun waarde vrijwel altijd behouden. :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
DePlaagGeest
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Mijn ww2 collectie

Bericht door DePlaagGeest »

Fleur.v.d.kemp schreef:Hallo allemaal,

Na een goed jaar/ anderhalf jaar verzamelen had ik eindelijk genoeg spullen om alles in een vitrinekast te zetten. Ga steeds vaker naar beurzen en dan ga ik proberen om mijn display beter te maken want de verzamelkoorts is toch echt aanwezig. Maar zoals vele van jullie weten is het een kostbare hobby, en als 18 jarige die techniek studeert, een auto heeft en ook nog leuke dingen wil doen duurt het wat langer om mooie spullen te kopen. :mrgreen: tips zijn altijd welkom :)

(ik weet dat de foto's schuin staan maar krijg deze helaas niet recht.....)
Ziet er goed uit!! :) :)
Gebruikersavatar
013
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 aug 2019, 13:28
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Mijn ww2 collectie

Bericht door 013 »

Indrukwekkende verzameling, in zo'n korte tijd. Mooie diversiteit ook.

ps; als je op de foto's klikt, worden ze wel goed weergegeven. Wellicht is de (te) hoge resolutie de boosdoener in dit. Foto's iets verkleinen zal wellicht de oplossing kunnen zijn.
Plaats reactie