De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Proos »

Je mag het onschuldig vinden, maar dat doet er vrees ik niet toe. Wij, onze provider en jouw provider geven allemaal gegevens af, omdat wij niet kunnen of hoeven weten of het echt zwaarwegend is. Hoe moeten we dat bepalen? Ook de wet zegt dat die gegevens gewoon afgegeven moeten worden. Het is namelijk zo geregeld dat alleen een rechter kan bepalen of het terecht was. Dat is dus achteraf aan de opsporing, wanneer je een verdachte bent geworden.
Heb je rechtsbijstand?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Ratlook »

Proos schreef: 19 jul 2020, 10:44 Je mag het onschuldig vinden, maar dat doet er vrees ik niet toe. Wij, onze provider en jouw provider geven allemaal gegevens af, omdat wij niet kunnen of hoeven weten of het echt zwaarwegend is. Hoe moeten we dat bepalen? Ook de wet zegt dat die gegevens gewoon afgegeven moeten worden. Het is namelijk zo geregeld dat alleen een rechter kan bepalen of het terecht was. Dat is dus achteraf aan de opsporing, wanneer je een verdachte bent geworden.
Heb je rechtsbijstand?
Dus hiermee "geef je dus toe " dat jullie mijn gegevens aan justitie hebben gegeven ??

En dat dat dus waarschijnlijk ook al voor vele anderen hier ook gebeurd zal zijn in het verleden

waarvan jullie gegevens hebben doorgespeeld??

Ben benieuwd hoeveel leden hier daar "blij" mee zijn om dat zo duidelijk te horen :roll:

---

---
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Proos »

Nou ja zeg. Dat is aardig van je, stemming maken op het forum. Je bent in 20 jaar wo2forum de eerste waar we op deze manier van mogen meegenieten. Alsof we daar op zitten te wachten.

Als je te hard voorbij een flitspaal rijdt, is de schuldige dan het installatiebedrijf dat de paal heeft gezet? Ik snap je beschuldigende toon dus niet zo goed. Terwijl wij er vooraf aan je registratie juist volledige transparantie geven. En dat eigenlijk niet eens hoeft..... we hoeven namelijk niet te vermelden dat we ons aan de wet houden, dat is vanzelfsprekend.

Misschien moet je ook klagen bij je provider, die hebben je NAW gegevens doorgegeven.

Je merkt misschien dat ik wat geïrriteerd van je wordt, dus kijk even welke kant je op wilt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Ratlook »

---
Ik ben misschien de eerste die er gewoon open en eerlijk over verteld dat er

politie is langs geweest naar aanleiding van een bericht op dit forum :roll:

Ik zit beslist geen "stemming" te maken, maar alle regeltjes lezen voordat je je aanmeld

op een forum doet echt helemaal niemand, dus misschien een tip....

Geef deze regels van het doorgeven van info aan justitie duidelijk apart aan, want we hebben

idd een "gevoelige" hobby die soms [ en ik denk eigenlijk wel bij iedereen !! ] op het randje zitten

van wat net wel en net niet mag :!:

En ga nu aub niet dreigen om mij te bannen , omdat ik toevallig een moeilijk en zeer belangrijk

onderwerp aanhaal en daar dan ook alles precies over wil weten.

Ik denk [ weet het wel zeker ] dat vele leden hier dit op de voet zullen volgen :wink:

---
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Proos »

Nou, waar heb je de suggestie op gebaseerd dat we aan de lopende band gegevens zouden delen? Dat is wat ik bedoel met stemmingmakerij, terwijl ik je zeg je dat jij de eerste bent waar ik het van weet.

Als je denkt het beter te weten en dat tegen me aandrukt mag ik best geïrriteerd worden.

En ook om wat je over de voorwaarden zegt. De voorwaarden bij lidmaatschap, zie link, lijken echt niet op die van Facebook of Google. Het is zo kort mogelijk gemaakt. En we geven er informatie die eigenlijk redundant is. Je hebt daar kritiek op, alsof het daar aan lag allemaal. Ook zonder die voorwaarden kan justitie bij je data. En ook via onze hostingspartij en jouw provider.

Om dan "schuld" bij anderen te leggen, bij onduidelijke voorwaarden en dergelijke, vind ik krom en aanvallend. Volgens mij kun je ook zeggen dat je misschien niet had moeten posten dat je een seinpistool hebt dat je niet mag hebben. Dat lijkt me eerlijker dan te zeggen dat Proos voor al je problemen zorgt, want dat zeg je eigenlijk. En dat vind ik vervelend en mag je best weten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door CollectorWo2 »

Een seinpistool voor 45 is toch niet verboden?
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Ratlook »

Proos schreef: 19 jul 2020, 11:47
Om dan "schuld" bij anderen te leggen, bij onduidelijke voorwaarden en dergelijke, vind ik krom en aanvallend. Volgens mij kun je ook zeggen dat je misschien niet had moeten posten dat je een seinpistool hebt dat je niet mag hebben. Dat lijkt me eerlijker dan te zeggen dat Proos voor al je problemen zorgt, want dat zeg je eigenlijk. En dat vind ik vervelend en mag je best weten.
Ik had dit pistool [ als beginner] in vol vertrouwen gekocht op marktplaats, waar hij duidelijk werd

aangeboden als zijnde van WO2.

Pas toen ik hem hier poste kwamen er twijfels tevoorschijn over het bouwjaar.

En ik ben er van overtuigd dat [ bijna] iedereen hier wel iets in huis heeft wat niet helemaal "goed"is :roll:

Ik geef jou niet alle schuld, maar de praktijk is dat NIEMAND voorwaarden leest bij inschrijving

op een forum....vandaar mijn tip om het misschien ergens anders nog eens duidelijk te vermelden.

---
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Ratlook »

thunderbird schreef: 19 jul 2020, 11:50 Een seinpistool voor 45 is toch niet verboden?
Daar heb je gelijk in, maar over deze van mij is nu bekend dat hij van na 45 is.

Maar toen zagen ze nog twee seinpistolen liggen, die duidelijk zeker wel van voor

45 zijn en die hebben ze ook maar even inbeslaggenomen :shock:

---
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Proos »

@Ratlook
Fijn, dank je. Ik heb eerder vandaag al in "over dit forum" een reminder geplaatst.

@Thunderbird
Ik heb er geen verstand van, maar hier zeggen slimmere leden er wat over: viewtopic.php?p=535001#p535001
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door racefiets »

Het is inderdaad niet nu opeens bekend. Dat is je toen al vrij snel duidelijk gemaakt.
En dat je gewoon akkoord gaat met de voorwaarden van het forum zonder die te lezen is maar 1 iemand aan te rekenen. Je hebt zelf bewust de keuze gemaakt om die niet te lezen.
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Ratlook »

racefiets schreef: 19 jul 2020, 12:24 Het is inderdaad niet nu opeens bekend. Dat is je toen al vrij snel duidelijk gemaakt.
En dat je gewoon akkoord gaat met de voorwaarden van het forum zonder die te lezen is maar 1 iemand aan te rekenen. Je hebt zelf bewust de keuze gemaakt om die niet te lezen.
Dat weet ik, maar toen stond hij er al op en voor zo iets "knulligs" ga ik dat

er dan niet gelijk weer afhalen :frownno:

Ik denk dat jij dan echt de enige bent die die voorwaarden leest en dat siert je :!: :!: :mrgreen: :mrgreen:

---
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Proos »

Je had de voorwaarden kunnen lezen, maar had op dit punt niet eens gehoeven. Die voorwaarden zijn als extraatje.

Vergelijk het met een verkeerslicht. Daar staat ook niks op dat je moet stoppen bij rood en wat het kost als je dat niet doet. Je wordt geacht de wet te kennen.

Dus ook op sites waar ze je niet waarschuwen moet je opletten wat je daar doet.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door earlymb »

Misschien kun je dit soort bezoekjes voorkomen als je een VPN neemt? Geen idee eigenlijk... Of gewoon niets posten dat misschien niet helemaal legaal is
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Ratlook »

earlymb schreef: 19 jul 2020, 13:01 Misschien kun je dit soort bezoekjes voorkomen als je een VPN neemt? Geen idee eigenlijk... Of gewoon niets posten dat misschien niet helemaal legaal is
Wat is een VPN ??

Toen ik dat seinpistool poste was ik alleen maar erg trots op dat mooie pistool

en had geen idee dat het ook maar een beetje "fout" kon zijn ...

En achteraf iets weer weghalen, zo zit ik niet in elkaar, ik wist toen alleen dat het waarschijnlijk

niet helemaal goed was, maar ik ben zeker geen crimineel en/of terrorist en maakte mij

er niet veel zorgen om.

---
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: De "Spanning" en De "Sensatie" ....

Bericht door Proos »

earlymb schreef: 19 jul 2020, 13:01 Misschien kun je dit soort bezoekjes voorkomen als je een VPN neemt? Geen idee eigenlijk... Of gewoon niets posten dat misschien niet helemaal legaal is
Er zijn genoeg leden die iets illegaals bleken te hebben en daarna ook er mee naar het bureau zijn gegaan, ik denk dat er dan niets aan de hand is. In het ergste geval ben je wel de spullen kwijt. In dit geval ging het om iets illegaals, waarbij ook te kennen werd gegeven dat hij er niets mee ging doen en het risico zou lopen. Als oom agent dat leestwerkt dat niet voordelig schat ik in.

VPN zou je een heel eind anoniem kunnen maken, naar er kan ook veel mee mis gaan. Ik weet wel een en ander van die techniek en het is nog niet eenvoudig om alles goed te doen. Zo worden ook criminelen op het darkweb opgespoord, ze maken foutjes, laten veel meer sporen na dan ze denken, weten niet goed wat de techniek echt doet. Als je een tap zou hebben is het gedrag richting de VPN te analyseren en ga je ook snel nat. Beste is denk ik om het allemaal legaal te houden online.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie