Info gevraagd Gevangene driehoek metaal

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DePlaagGeest
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 5 keer

Info gevraagd Gevangene driehoek metaal

Bericht door DePlaagGeest »

Hallo iedereen,

Kan iemand mij helpen met meer informatie over dit driehoekje? Waar deze mogelijk vandaan komt? Eerst werd beweerd dat deze uit kamp Dachau zou komen maar na contact met het infocentrum bleek het nummer niet overeenkomstig te zijn met een Nederlander.

Deel bericht informatiecentrum van Dachau:


"In Dachau gebruikten ze normaal de stoffen driehoekjes, Bepaalde subkampen van Dachau, die betrokken waren bij de wapenindustrie, gebruikten inderdaad metalen driehoekjes. In dit geval zou de rode kleur duiden op een politieke gevangene en de "H" voor een gevangene uit Nederland"

Ik heb ook contact proberen te zoeken bij infocentrum van kamp Vught en Kamp Westerbork maar kreeg helaas tot op heden geen reactie.

• Ben opzoek naar een Nederlandse gevangene
• Mogelijk gewerkt in de wapenindustrie

Hopelijk kan één van jullie mij hier bij helpen zodat ik er achter kan komen wie de persoon achter het nummer is. :):)
Bijlagen
IMG-20200707-WA0018.jpg
IMG-20200707-WA0016.jpg
IMG-20200707-WA0017.jpg
IMG-20200707-WA0014.jpg
IMG-20200707-WA0015.jpg
IMG-20200707-WA0013.jpg
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Info gevraagd Gevangene driehoek metaal

Bericht door utmi »

Ik zou eerst uitvinden of deze uberhaupt origineel is?
Gezien het adelaartje ben ik erg sceptisch... Dat zou je een verdere zoektocht besparen.
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
DePlaagGeest
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Info gevraagd Gevangene driehoek metaal

Bericht door DePlaagGeest »

Deze is zeker origineel, bevestiging gehad van info centrum Dachau daarover en deze heeft 30 jaar lang in een bekend museum gestaan.

Mag ik vragen waarom je er sceptisch over zou zijn? Want wat ik weet en wat te koop staat aangeboden op militaria sites is dat deze adelaar op elk van dit soort plaatjes staan.
Opgeheven account 9928

Re: Info gevraagd Gevangene driehoek metaal

Bericht door Opgeheven account 9928 »

DePlaagGeest schreef: 20 jul 2020, 19:02 Deze is zeker origineel, bevestiging gehad van info centrum Dachau daarover en deze heeft 30 jaar lang in een bekend museum gestaan.

Mag ik vragen waarom je er sceptisch over zou zijn? Want wat ik weet en wat te koop staat aangeboden op militaria sites is dat deze adelaar op elk van dit soort plaatjes staan.

Nou dat komt wrs doordat het adelaartje wat op uw plaatje staat een rare houding heeft en ook erg diep te zijn gedrukt. Daarbij komt dat het model binnen het verzamelaars wereldje rodevlaggen heeft.

Ik kan u niet zeggen of het klopt maar weet wel hoe er in het verzamelaars wereldje over gedacht wordt....

Dat dit soort items op diverse verkoopsites als 100% origineel wordt verkocht is helaas geen garantie.

Uw item vergt gewoon wat meer research. Zeker een zeldzaam item.
Plaats reactie