Drumstel trommel met een verhaal

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Mrbowie
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jul 2017, 12:33

Drumstel trommel met een verhaal

Bericht door Mrbowie »

Goedenavond,

Ik heb al vele jaren een trommel op zolder liggen die mijn opa in de oorlog heeft gekregen van een “vriendelijke” Duitse soldaat.

Nu is mijn vraag: is dit een prive artikel geweest van de desbetreffende soldaat of is dit daadwerkelijk een origineel leger item wat werd gebruikt in het Duitse leger?

En dan ben ik toch ook wel nieuwsgierig naar de eventuele waarde van dit item? (Mocht dit überhaupt een waarde hebben buiten het verhaal om natuurlijk)
Bijlagen
2C4B1F7E-90CE-49F8-91F7-46E888A4A7C4.jpeg
23374E25-2662-4497-B40A-06F82302A3EF.jpeg
E592FC34-A80D-4A92-B03C-1B83B93F0D44.jpeg
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: Drumstel trommel met een verhaal

Bericht door Ratlook »

---
Hier een link over muziekkorpsen uit het derde rijk.

Er staan ook een paar foto's van trommels op, dus misschien

heb je er iets aan :?:

http://www.tomahawkfilms.com/blog/index ... sades.html

---
Mrbowie
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jul 2017, 12:33

Re: Drumstel trommel met een verhaal

Bericht door Mrbowie »

Leuk linkje, het zijn inderdaad bijna identiek dezelfde trommels op een aantal foto’s!😃
Mrbowie
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jul 2017, 12:33

Re: Drumstel trommel met een verhaal

Bericht door Mrbowie »

Als ik het vehaal lees zou de Kriegsmarine specifiek de trommel rand blauw overschilderen. Iedere afdeling (Wehrmacht,luftwaffe etc.) hadden hun eigen kleuren combinatie zoals ik het lees?
Gebruikersavatar
Ratlook
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 apr 2020, 11:32

Re: Drumstel trommel met een verhaal

Bericht door Ratlook »

Mrbowie schreef: 25 jul 2020, 22:35 Als ik het vehaal lees zou de Kriegsmarine specifiek de trommel rand blauw overschilderen. Iedere afdeling (Wehrmacht,luftwaffe etc.) hadden hun eigen kleuren combinatie zoals ik het lees?
Zo goed heb ik het eerlijk gezegd nooit gelezen, maar er zal vast nog wel veel meer

over te vinden zijn denk ik [ ook eens bij foto's op Google zoeken ] :wink:

---
Mrbowie
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 jul 2017, 12:33

Re: Drumstel trommel met een verhaal

Bericht door Mrbowie »

Dat snap ik haha😁

Maar er is verder niets te zeggen over een eventuele waarde van zoiets? Het is niet mijn verzamelgebied en echt opslag ruimte teveel ik heb ook niet.

Maar vanwege de emotionele waarde zou ik hem alsnog nooit weg doen voor een appel en een ei zegmaar.
Plaats reactie