militariabeurs houten

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

militariabeurs houten

Bericht door CollectorWo2 »

Het klinkt leuk dat binnenkort de beurs er weer is maar ik twijfel enorm om te gaan..
Het idee dat je je gegevens moet afgeven en er hoeft maar 1 gek tussen zitten die wat heeft en kan je in thuisisolatie e;d want de overheid heeft je gegevens.. :roll:
Soort van dillema :bonk:
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door Mr Mojo Risin »

Een militariabeurs lijkt me gezien de huidige omstandigheden niet meteen een goed idee om te bezoeken. Het is ook een heel fysiek gebeuren: iedereen raakt allemaal spullen aan en veel cash-transacties.
In Nederland wordt er iets "losser" omgesprongen met maatregelen, maar voor België zijn militariabeurzen dit jaar volgens mij al helemaal niet meer aan de orde. Zou me er ook niet lekker bij voelen om te gaan, denk ik.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door CollectorWo2 »

idd Iedereen pakt dingen vast etc maar dat heb je ook weer in de supermarkt..
Lastig punt, ik voel me ook niet lekker bij om te lopen :roll:
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door patrickh »

Je geeft zelf het antwoord al, supermarkt is ook gevaarlijk. Leef!
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door Schwerpunkt »

Hopelijk heeft de alcohol gel geen effect op de zaken die men vastneemt.
Ik ga toch ook nog even wachten tot volgend jaar eer ik weer in een massa ga rondlopen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door martinus »

Vraag me ook af in hoeverre dit voor de beurshandelaren aantrekkelijk is. 600 bezoekers voor 400 kramen lijkt me nogal niet in verhouding? Als iedere bezoeker 2 items koopt, dan verkoopt statistisch gezien elke handelaar 3 stukken. Daar wordt je toch niet vrolijk van, of ligt dat aan mij?

Affijn, ik ben er toch niet, ben wel benieuwd of dit na deze editie nog steeds "populair" is.
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door Mike_Utrecht »

Kijken, kijken, niet kopen is een risico. Kans op besmetting is nog een groter risico.
Persoonlijk kan ik niet wachten om weer onder verzamelaars te zijn en al het nieuwe moois te bewonderen. Het blijft wat mij betreft een rare situatie. Internet blijft altijd open, maar heb op de beurs altijd graag iets fysieks in handen om te beoordelen alvorens eventueel aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door Erik »

Tja, de ziekte laat niet met zich sollen...
Intussen is de anderhalf meter maatregel en persoonlijke hygiene nog het meest effectief. Je kunt er voor kiezen van die handschoentjes aan te trekken. Er is niet bekend hoelang en onder welke omstandigheden het virus overleeft op verschillende soorten oppervlakten.
Yja, voor de handel niet zo fijn. Ik ben bang dat dit nog wel eens een heel tijdje kon gaan duren... ):
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door Mike_Utrecht »

Wie is er geweest op de uitverkochte beurs vandaag en hoe is dit ervaren?
Ik zelf kon er niet bij zijn, maar hoop dat het in de toekomst niet exclusief gaat worden vanwege de beperkte kaart beschikbaarheid.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door patrickh »

martinus schreef: 13 aug 2020, 16:40 Vraag me ook af in hoeverre dit voor de beurshandelaren aantrekkelijk is. 600 bezoekers voor 400 kramen lijkt me nogal niet in verhouding? Als iedere bezoeker 2 items koopt, dan verkoopt statistisch gezien elke handelaar 3 stukken. Daar wordt je toch niet vrolijk van, of ligt dat aan mij?

Affijn, ik ben er toch niet, ben wel benieuwd of dit na deze editie nog steeds "populair" is.
400 tafels, niet 400 kramen. Weet niet of je er weleens geweest bent, maar de handelaren hebben meerdere tafels per kraam :wink:
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door Bertus Bunker »

Ik hoorde dat het matig bezocht is.
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door Mike_Utrecht »

Ok .

Ik ben begripvol en blij dat de beurs toch door kan gaan, echter onder voorwaarden en het laatste wat ik hoop is dat de beurs een mogelijke infectiebron kan zijn. Zeker niet gewenst dat de beurs onder die omstandigheden in de media terecht kan komen.


Matig bezoek is mogelijk vanwege de 600 kaarten en niet iedereen staat trappelend voor 09:00 voor de deur. De vraag is of het voor de beurshandelaren/ standhouders de mening ook matig is.
Risico is vicieuze cirkel als te lang met gemaximeerde bezoekersaantallen gewerkt moet worden > afzet/omzet lager > verkleining standhouders groep > verminderde interesse bezoekers > predicaat grootste Militariabeurs van NL houdt dan mogelijk niet meer stand.

Creatief modus on: het bezoekersaantal is gemaximeerd op Max 600 bezoekers op hetzelfde moment. Nu vissen andere geïnteresseerden achter het net, wanneer alle kaarten zijn uitverkocht. Wat als ik een kaartje overneem van een vertrekkende bezoeker? Weliswaar niet meer voor de start van de beurs, maar dan krijg/neem ik wel de mogelijkheid om alsnog nog de beurs te bezoeken. (1 eruit, 1 erin principe).

Even hypothetisch:

Een ander risico kan zijn dat de kaarten gewild kunnen worden en mogelijk een levendige handel bonkaarten kan gaan ontstaan tegen woekerprijzen. Natuurlijk is het geen popevent van een popster of belangrijke voetbalmatch, maar toch denk ik even over de scenario’s.

Schiet maar op mijn gedachten, maar ik hoop dat de beurs toegankelijk blijft.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door patrickh »

Bertus Bunker schreef: 24 aug 2020, 21:08 Ik hoorde dat het matig bezocht is.
600 he 8)
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door Bert-Jan »

Bertus Bunker schreef: 24 aug 2020, 21:08 Ik hoorde dat het matig bezocht is.
vond het wel mee vallen, was uitverkocht wat ik hoorde
Bertus Bunker
Lid
Berichten: 584
Lid geworden op: 11 okt 2017, 11:33
Locatie: Alkmaar
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: militariabeurs houten

Bericht door Bertus Bunker »

Bert-Jan schreef: 25 aug 2020, 17:19
Bertus Bunker schreef: 24 aug 2020, 21:08 Ik hoorde dat het matig bezocht is.
vond het wel mee vallen, was uitverkocht wat ik hoorde
Diverse handelaren die ik er over hoorde, vonden het matig. Het is niet mijn mening.
Plaats reactie