Plaatsing van us insignes op gevechts uniform

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
jort jacobs
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 okt 2017, 19:13

Plaatsing van us insignes op gevechts uniform

Bericht door jort jacobs »

Beste forum

Ik heb een vraag waren er tijdens ww2 voor Amerikaanse uniformen regulaties verbonden aan de plaatsing van insignia op de mouw van het gevechts tenue, zoals rank en division patches dus bijvoorbeeld hoeveel cm er tussen moest ect. Zo ja wil ik graag weten welke regulatie's. Ook vroeg ik me af welke rang insignes moeten er op het gevechts tenue (in dit geval een m43 jas) aangezien je rang patches hebt die geborduurd zijn, en die van een soort gelijke stof zijn als de duitse bovo adelaars. Alvast bedankt voor de reactie's

Mvg Jacobs
Verplaatst van Algemeen (as) naar Algemeen (geallieerd) op 21 sep 2020, 19:14 door asjemenou

Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Plaatsing van us insignes op gevechts uniform

Bericht door Jim »

Er waren regulaties maar niet op de mm precies zoals nu. En handhaving was over het algemeen niet al te streng afhankelijk van de officier. Tegen het einde van de oorlog werd men 'strenger"naar het schijnt. En op gevechtsjassen was het qua emblemen hoogstens rang en eenheids embleem. Ik baseer mijn plaatsing op foto's.
http://www.90thidpg.us/Information/90th ... 0Guide.pdf
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
jort jacobs
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 okt 2017, 19:13

Re: Plaatsing van us insignes op gevechts uniform

Bericht door jort jacobs »

Oke top bedankt voor je reactie, dus in pincipe is vanaf foto's gokken hoe hoog het moet zitten wel correct niet dat er een regulatie is van er moet 4 cm tussen de divisiom patch en de rang insignia ect. Weet je wellicht ook welke rang insignia waar op moet dus geborduurd of niet geborduurd? Op gevechts uniform
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Plaatsing van us insignes op gevechts uniform

Bericht door johan willaert »

Eenheidspatch 1/2 inch van de bovennaad van de mouw
Rangsinsignes halverwege tussen schoudernaad en elleboog

Alles duidelijk beschreven in Army Regulations AR600-35
Laatst gewijzigd door johan willaert op 24 sep 2020, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
jort jacobs
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 okt 2017, 19:13

Re: Plaatsing van us insignes op gevechts uniform

Bericht door jort jacobs »

oke top dankje!
Plaats reactie