Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
DePlaagGeest
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2020, 14:23
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 5 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door DePlaagGeest »

Hallo Iedereen, :)

Ik ben DePlaagGeest.. zo'n 4 maandjes actief nu hier. Via Google ben ik hier terecht gekomen en omdat hier veel info te vinden is en er mensen zijn die er verstand van hebben. Altijd al veel interesse gehad in de 2de Wereld Oorlog over het ontstaan en waarom.. en ben me pas de laatste maanden gaan verdiepen in de geschiedenis van de NSB en het Verzet, en alles wat bij de collaboratie en het verzet komt kijken. Vandaar dat ik dit nu ook voornamelijk verzamel en misschien wel ooit kan in bruikleen kan zetten in een Museum).

Mocht er iemand hier tips, hints, verkoop of andere dingen over weten.. dan hoor ik het maar al te graag. :)

DePlaagGeest :+
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door patrickh »

Welkom, kerel!
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Pak88 »

ik ben niet meer helemaal nieuw, maar had nog nooit de babbelbox bezocht. naast duitse militaria wo2 verzamel ik ook fossiele haaientanden, en archeologie.

ik luister graag naar folk metal, en troll metal. en duitse punk.
mijn passie is kunstsmeedwerk maken, met een rokend kolenvuur, staal, hamers en aambeeld.
ik maak ook damast staal, om daar dan mooie messen van te maken.

ben ook gek op al wat met de vikingen te maken heeft, en smeed ook zulke voorwerpen.
we bezoeken heel graag middeleeuwse markten en festivals, soms dan als viking gekleed. of met mijn mobiel smidsvuur en aambeeld er deel van uit maken. biertje erbij, zonnetje. en allemaal toffe mensen die heel gemoedelijk met elkaar omgaan.

een andere hobby is om met de camper door duitsland te rijden, en overal de burchten en kastelen te bezoeken.

ik vind het leuk dat er tegenwoordig ook enkele militaria forums zijn in ons eigen taal, ik leer hier dingen. en probeer waar ik kan ook mijn steentje bij te dragen.
EricJansen
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2020, 10:04

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door EricJansen »

Hallo Allemaal,

Ik ben Erik en ik ben compleet nieuw hier. Ik dacht ik ga maar beginnen met mijzelf voor te stellen.
Ik ben 40 jaar oud en heb al 2 jongens. Ben geïntresseerd in WO2 en kijk er naar uit om wat verzamelingen te kijken en vooral om wat leuke gesprekken aan te gaan!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Kugelblitz »

Welkom, Erik! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Svenvd-Linden
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2020, 19:02

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Svenvd-Linden »

Ik zit nu al even op dit forum, dus zal me even voorstellen :) Ik heet Sven en ben 15 jaar, ik verzamel al 3 jaar samen met mijn vader. We hebben inmiddels best wel leuke en interessante dingen gekocht, maar ik wil graag een Duits uniform aanschaffen... denk aan bijvoorbeeld een wendejacke, mantel of “normaal” uniform. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik precies wil maar ik denk dat het handiger en makkelijker is om een oostfront display te maken aangezien je dan iets vrijer bent in wat je samensteld, als iemand tips heeft, do’s and dont’s, foto’s of andere informatie dan hoor ik dat graag van je.


Misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen, ik ben benieuwd :D
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Erik »

Erik en Sven, welkom op het forum! Lees je goed in, per forumdeel zijn er 'spelregels' die het je makkelijker maken om te zien waar je je bericht kwijtkunt! Veel leesplezier!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Ersatz
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2020, 10:52

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Ersatz »

Hallo

Mijn naam is Richard en mijn interesse is wo.1 , ik ga regelmatig met de detector op pad richting de wo.1 slagvelden.Ook heb ik een kleine wo.1 verzameling Duits en Frans ,ik hoop hier op het forum een leuke bijdrage te kunnen leveren.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Welkom op het forum.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
buurjongen
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 sep 2020, 22:38
Gegeven: 3 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door buurjongen »

Beste mensen,

Bij deze zal ik mij even voorstellen. Ik ben Henk en verzamel Philips radiootjes uit de periode dat radio in het bevrijde zuiden was toegestaan, maar in het bezette westen nog niet ( bijvoorbeeld de ' Philetta ' of ' de luistervink ' ). Ik ben benieuwd wat andere mensen verzameld hebben uit deze roerige periode.
IMG_3399.JPG
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Hallo Henk, welkom op het forum. Verzamelaars van objecten uit de roerige periode 1939-1945 hebben we genoeg op dit forum. Hun nieuw verworven aanwinsten posten ze hier regelmatig.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Erik »

Richard en Henk, welkom!
WO1 komt hier ook aan de orde! Zelf ben ik ook sterk WO1 gericht hoewel ik niet verzamel als in de zin van 'Verzamelen'. Wel heb ik ten behoeve van mijn hobby (geschiedenisuitbeelding) veel originele stukken liggen die dienen als vergelijking of gewoon omdat ik ze mooi vind!
Henk, radiootjes! Geweldig! Zie er naar uit!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door patrickh »

buurjongen schreef: 25 sep 2020, 10:42 Beste mensen,

Bij deze zal ik mij even voorstellen. Ik ben Henk en verzamel Philips radiootjes uit de periode dat radio in het bevrijde zuiden was toegestaan, maar in het bezette westen nog niet ( bijvoorbeeld de ' Philetta ' of ' de luistervink ' ). Ik ben benieuwd wat andere mensen verzameld hebben uit deze roerige periode. IMG_3399.JPG
Welkom, ik ben benieuwd!
buurjongen
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 sep 2020, 22:38
Gegeven: 3 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door buurjongen »

Beste patrickh, Erik en asjemenou,

Hartelijk bedankt voor jullie welkomswoord. En Erik, omdat u ernaar uitziet, hier alvast een filmpje van mijn Philips 37A ( luistervinkje ) waarmee enkel Herrijzend Nederland was te ontvangen :

Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

Buurjongen,

Je YouTube filmpje heb ik embedded in je reactie. Dit kun je eenvoudig zelf doen door de YouTube button te gebruiken. Zie; viewtopic.php?f=16&t=22401 .

Het is overigens een leuk filmpje. Je schrijft dat je met het Luistervinkje alleen Radio Herrijzend Nederland kon ontvangen. Had deze radio maar één instelling op de frequentieschaal of behoorde de radio te worden aangesloten op de zogenaamde radiodistributie? Met radiodistributie bedoel ik de draadomroep wat de PTT (voorloper van KPN) vroeger had. Zie ook; https://nl.wikipedia.org/wiki/Draadomroep .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie