Boete illegaal zoeken

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
Geuf
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 dec 2005, 19:46
Locatie: Eindhoven

Bericht door Geuf »

maar natuurlijk.
Toch ben ik nieuwschierig naar mensen met ervaringen in de trand van boete's, in beslagname e.d.

misschien kunnen we er beter het: 'nare ervaringen met zoeken' topic van maken :)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Je mag best over boete's etcetera praten, maar ik wil geen opmerkingen in de trend van "Daar moet je zoeken, mag wel niet maar ze controleren toch nooit." :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Geuf
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 dec 2005, 19:46
Locatie: Eindhoven

Bericht door Geuf »

cencuur! :P :bonk:
Roybr
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2019, 23:40

Re: aKoni, ben je nog actief op dit forum? Wil je een vraag stellen over Loonse en Drunense duinen.

Bericht door Roybr »

aKoni schreef:waarom post ie opnieuw als ik mn post wil bewerken?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re:

Bericht door Erik »

Nico Roelofs schreef:Hiervoor zul je de gemeente sites moeten raadplegen. Daar staat vaak wel aangegeven dat het niet mag. Of even telefoneren naar de gemeente. Maar ga er maar van uit dat op plekken waar hevig gevochten is dat je daar dus niet mag zoeken. Neem bijvoorbeeld, Nijmegen, Groesbeek, Arnhem en Gemeente Oosterbeek
Gouden tip komt al van Nico.
Zoek op trefwoord 'APV' en de naam van de gemeente. Dit is het document waarin het zoeken met metaaldetectoren (en in veel gevallen ook magneten) staat vermeld met de beperkingen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
dananellen
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2020, 14:28
Contacteer:

Re: Boete illegaal zoeken

Bericht door dananellen »

van niet goed
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Boete illegaal zoeken

Bericht door Erik »

dananellen schreef:van niet goed
Wat bedoel je daarmee?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Kubelwagen 2000
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:04
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Boete illegaal zoeken

Bericht door Kubelwagen 2000 »

Afgelopen februari in nationaal park Zuid-Kennemerland gezocht en gezien door de boswachter. Op zich heb ik een leuk gesprek gehad met de boswachter. De vondsten mocht ik houden, maar ik kreeg wel een bon. Mijn eerste in 7 jaar tijd. Ik heb ook al 6 waarschuwingen gehad in verschillende landen. De bekeuring bedroeg deze keer €95,- voor buiten de paden lopen. De volgende keer als ik daar wordt gepakt krijg ik een bekeuring voor:
1, lopen buiten de paden
2, verstoren van grote wild
3, diefstal van eigendommen (vondsten)
4, en de detector ben ik kwijt.

Ik zocht in dit geval net echter het hek bij IJmuiderslag in IJmuiden. Dat was ook meteen de laatste keer dat ik daar gezocht heb.
martinus
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 8 keer

Re: Boete illegaal zoeken

Bericht door martinus »

Is het wel rechterlijk mogelijk om een MD af te nemen? Dit kan toch in principe alleen als er een verbod op metaaldetectie geldt in de APV?
Kubelwagen 2000
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:04
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Boete illegaal zoeken

Bericht door Kubelwagen 2000 »

Dat verbod staat inderdaad netjes in APV vermeld. Of inbeslagname ook juridisch mag, dat weet ik eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Boete illegaal zoeken

Bericht door LDO »

martinus schreef:Is het wel rechterlijk mogelijk om een MD af te nemen? Dit kan toch in principe alleen als er een verbod op metaaldetectie geldt in de APV?
Ze kunnen je spullen inbeslag nemen, tuurlijk.
Ze pakken je auto of motor ook af als je er iets strafbaars (300 rijden bv) mee doet, al is het alleen maar om je even serieus te laten voelen dat je te ver gegaan bent.
Ze doen het liever niet, want het geeft een flinke papierwinkel, inclusief officier van jusitite.

Een politieambtenaar of een boa heeft de bevoegdheid om spullen die in relatie staan tot een strafbaar feit in beslag te nemen. Het kan gaan om dus ook gaan om een metaaldetector, een schep en je vondsten. Inbeslagname is een formele bevoegdheid die is geregeld in het strafrecht. De opsporingsambtenaar moet van een inbeslagname een proces verbaal opmaken waarna de Officier van Justitie beslist of het in beslag genomen voorwerp moet worden teruggeven of niet. Om deze rompslomp te voorkomen en betrokkene een bekeuring te besparen vraagt een opsporingsambtenaar vaak eerst of iemand vrijwillig afstand wil doen van de spullen die hij in beslag wil nemen. Zo niet dan volgt alsnog inbeslagname en een bekeuring. Besluit de Officier van Justitie dat de in beslag genomen spullen terug moeten dan moeten deze terug worden gegeven aan de eigenaar.

Zoek op in beslag genomen en vernietigde hengelspullen en u heeft uw antwoord. Het is tenslotte een soort hengelen wat MD- en magneetvissers doen.
martinus
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 8 keer

Re: Boete illegaal zoeken

Bericht door martinus »

Bedankt voor de informatie, dus als ik het goed begrijp, nooit vrijwillig afstand doen van je detector, mocht er besloten worden dat de items teruggegeven gaan worden kan dit dus "niet" als je vrijwillig afstand gedaan hebt.
Sleurhut
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2016, 10:59
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 1 keer

Re: Boete illegaal zoeken

Bericht door Sleurhut »

Als je de metaaldetector zou ombouwen in je schoenzolen. Valt het ook minder op....
Plaats reactie