Duitse sanitater helm echt of nep?

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse sanitater helm echt of nep?

Bericht door Schwerpunkt »

Schillie schreef: 08 okt 2020, 18:16 Ik heb 3 stuks m42 helmen, al meer dan 20-30 jaar en deze zijn goed (bekeken door een kenner).

Het zijn er 1 zonder decals (Heer?), 1 Luftwaffe met alleen adelaar en een KM met alleen adelaar. Ik heb er toen 40- 60 gulden voor betaald; dat waren nog eens tijden. Op het Waterlooplein heb ik ze in de jaren 70 nog we zien liggen; ik had ze toen allemaal moeten kopen.

En ik ben er nu heel blij mee want ik zou geen Duitse helm meer willen/durven kopen want daarvoor het ik er onvoldoende verstand van. Eigenlijk triest dat er zo veel mee wordt geklooid.
20 a 30 jaar , dus jaren negentig en later werd er evenveel met helmen gekloot hoor , er is niks veranderd behalve dat de algemene kennis die vergaard is over helmen serieus is toegenomen dus derhalve door die kennis te gebruiken is het in feite veiliger geworden om nu Duitse helmen te kopen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Schillie
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 apr 2009, 11:37

Re: Duitse sanitater helm echt of nep?

Bericht door Schillie »

Ik snap de opmerking over de KM-helm maar hier is op dit forum al eerder discussie over gevoerd. De helm is door meerdere deskundigen bekeken en het is wel KM.
Schillie
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 apr 2009, 11:37

Re: Duitse sanitater helm echt of nep?

Bericht door Schillie »

Ok, je zult best gelijk hebben, Schwerpunkt. Maar ze zijn alle 3 bekeken door grote helmenverzamelaars en ze zijn akkoord bevonden.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Duitse sanitater helm echt of nep?

Bericht door Schwerpunkt »

Schillie schreef: 10 okt 2020, 19:58 Ok, je zult best gelijk hebben, Schwerpunkt. Maar ze zijn alle 3 bekeken door grote helmenverzamelaars en ze zijn akkoord bevonden.
Ik heb toch niks over je helmen gezegd ?
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2344
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Duitse sanitater helm echt of nep?

Bericht door CollectorWo2 »

Schillie schreef: 10 okt 2020, 19:56 Ik snap de opmerking over de KM-helm maar hier is op dit forum al eerder discussie over gevoerd. De helm is door meerdere deskundigen bekeken en het is wel KM.
Da,s mooi :)
Die discussie niet gezien.
Plaats reactie