Inbraak Museum Ossendrecht

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Inbraak Museum Ossendrecht

Bericht door patrickh »

Zoek maar eens op inbraak Eyewitness museum, misschien begrijp je dan dat dit niet op een beurs in Nederland komt te liggen...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Inbraak Museum Ossendrecht

Bericht door asjemenou »

Ik begrijp je punt wel. Bij beide inbraken zullen items zijn buitgemaakt die vanwege de persoonlijke kenmerken of zeldzaamheid ervan niet te verhandelen zijn. Ik heb je raad opgevolgd en eens flink gegoogeld. Je wordt triest van de uitkomst van wat er allemaal gestolen is.
Op het WAF forum is er ook een topic gewijd aan de inbraak bij Eyewitness. Helaas moet je wel lid zijn om de foto's te kunnen zien. Dit vind ik dan een minpuntje. Een topic als deze zou juist voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
Ook opmerkelijk om te vermelden is de inbraak bij Philippe Gillain in 2017. Deze heeft zelfs een speciale website in het leven geroepen waarop de gestolen voorwerpen worden getoond; https://www.stolenitemsww2.com .

Waar ik in mijn vorige reactie eigenlijk op doel zijn de meer voorkomende items. Op zich kunnen deze ook al een flinke waarde vertegenwoordigen. Hoe zou voorkomen kunnen worden dat deze gestolen voorwerpen opnieuw worden verkocht?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Inbraak Museum Ossendrecht

Bericht door patrickh »

Voorkomen zal heel moeilijk zijn, zelfs bekende kunstwerken worden nog steeds gestolen en doorverhandeld,vaak in het criminele circuit.
De wat standaard spullen is zogenaamde bijvangst, wordt misschien wel weggegooid of op buitenlandse markten gedumpt, wie zal het zeggen... Door de dieven zelf zal het iig niet op de NL markt verschijnen, immers de regel Follow the money zal zich hier dan opdienen in iets andere vorm.
rik1988
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 28 jul 2018, 18:49
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 17 keer

Re: Inbraak Museum Ossendrecht

Bericht door rik1988 »

In en in triest :(
Plaats reactie