Foto van Luftwaffe piloot

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
MattCurlew
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:55

Foto van Luftwaffe piloot

Bericht door MattCurlew »

Goeiedag, ben nieuw op dit forum. Ik dacht het eerst bij "aangeboden" te plaatsen waar ik weet nog niet eens of ik deze foto überhaupt wil verkopen. Ik heb sowieso grote interesse in geschiedenis en zeker ook de Tweede Wereldoorlog maar ik ben geen verzamelaar of grote kenner.

10 jaar geleden ben ik verhuisd naar een huis in A'dam (geen oud huis overigens) waar een vorige bewoner een hoop spullen in de berging had laten liggen (waarschijnlijk ex-huisgenoot van vorige huurder). Hoop schriftjes en servies e.d, vooral uit de jaren 70. Het was niet vreselijk veel of boeiend dus heb dat uiteindelijk weggedaan of weggegeven. Maar deze foto van (ik neem aan?) een luftwaffe piloot was te bijzonder om weg te doen. Er was ook een vergelijkbare foto van zijn vrouw bij maar die heb ik weggedaan (ik was nog jong en zag er geen meerwaarde in).

Kan misschien iemand hier meer info uit halen? Of enig idee wat zoiets kan opleveren (ik heb werkelijk geen idee)? Zoals jullie kan zien is de foto niet meer in topvorm. Alvast bedankt!
Bijlagen
ww2.jpg
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Foto van Luftwaffe piloot

Bericht door patrickh »

Waarom denk je dat het Luftwaffe is? Het is een Wehrmacht soldaat, met een manschappen Schirmmutze.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Foto van Luftwaffe piloot

Bericht door asjemenou »

Zoals al aangegeven, een Wehrmacht soldaat. Staat er nog iets achterop de foto vermeld?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Foto van Luftwaffe piloot

Bericht door johan willaert »

Ook de Luftwaffe was onderdeel van de Wehrmacht...

Jullie bedoelen waarschijnlijk Heer....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Foto van Luftwaffe piloot

Bericht door Kugelblitz »

johan willaert schreef: 22 okt 2020, 20:15 Ook de Luftwaffe was onderdeel van de Wehrmacht...

Jullie bedoelen waarschijnlijk Heer....
Inderdaad een soldaat van de landmacht (Heer), onderdeel van de Duitse Wehrmacht. Soldaat heeft de laagste rang (Soldat), te zien aan zijn schouderstukken. De donkere bies op de schouderstukken en pet zou rood kunnen zijn, wat stond voor artillerie. Altijd lastig te beoordelen op zwart/wit foto's. Ziet eruit als een vroeg uniform.

Helaas totaal geen bijzondere foto, dergelijke exemplaren vind je met tienduizenden en er is niets dat hem bijzonder interessant maakt voor een verzamelaar. Geen interessant uniform, geen interessante onderscheidingen, niet van een interessant legeronderdeel, gewoon een extreem doorsnee foto. Man kijkt ook niet heel aantrekkelijk. Mogelijk dat er inderdaad achterop nog iets staat geschreven?
Dit soort fotootjes gaan voor ca. €5 weg in goede staat, de mindere conditie maakt hem nog wat minder waardevol. Ik kan niet zien of het een postkaartformaat is, of wat groter? Als het een wat groter formaat is, ligt de waarde misschien bij €25, die zie je iets minder vaak.

Zou er in ieder geval geen verwachtingen van hebben, maar eventueel houden omdat hij toevallig op je pad is gekomen. Hij zal niet in de weg liggen.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
MattCurlew
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:55

Re: Foto van Luftwaffe piloot

Bericht door MattCurlew »

Bedankt voor de correcties en de informatie!
Mogelijk dat er inderdaad achterop nog iets staat geschreven?
1-769 of 1769-70-71-72
Heerlen
k kan niet zien of het een postkaartformaat is, of wat groter?
24x31 cm
maar eventueel houden omdat hij toevallig op je pad is gekomen
Precies. En als iemand 'm echt graag wilt halen maar hij/zij het komen ophalen in Deventer ;)
Plaats reactie