Marineknoop ww2?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Dashboard
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2019, 09:50

Marineknoop ww2?

Bericht door Dashboard »

Goededag,

afgelopen week in omgeving overloon met de MD gezocht. In een bos vonden we munitie, oa voor de sherman, en tanktracks, in het weiland erachter vond ik oa deze knoop, en ik kan hem niet thuisbrengen.
Hij is ter grote van een 2 euro munt. Hij lijkt van koper te zijn, maar er zit ook een gouden gloed op. Door de opdruk is hij bijna 1 centimeter dik, en de achterkant is glad zonder opdruk. Ik heb, vanwege de opdruk en vindplaats een idee van militair en wellicht iets marine gebonden, maar ik kan helaas nergens een voorbeeld vinden. Iemand een idee?
Bijlagen
knop.jpg
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Marineknoop ww2?

Bericht door Jim »

Marine knopen hebben, als er iets op staat, een anker als symbool. Overal waar gevechten zijn geweest komen achteraf hordes burgers op zoek naar iets bruikbaars of puur uit nieuwsgierigheid. En ook blijft er geregeld daardoor wat burger materiaal achter. Ik heb hier in de buurt, een vooroorlogs en huidig militair oefen terrein waar ook gevochten is, vele jaren hebben er nog 3 shermans gestaan, burger spullen gevonden. Ook de restanten van een personen auto. Kortom het vinden van burger materiaal moet je zeker rekening mee houden.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Dashboard
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2019, 09:50

Re: Marineknoop ww2?

Bericht door Dashboard »

Ik heb inderdaad van diverse landen de knopen opgezocht, en overal zie je inderdaad die ankers op staan. Ik ben me zeer goed bewust van de hoeveelheid afval die mensen achterlaten, misschien wel het meest frustrerend, aluminium. Pakjes, blikjes, kroontjes.. Maar goed, ik zoek nog verder. Helaas tot op heden geen enkel voorbeeld van deze knoop kunnen vinden.
Plaats reactie