Gegevens duitse soldaat achterhalen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Hielke
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2016, 01:47

Gegevens duitse soldaat achterhalen

Bericht door Hielke »

Hallo allemaal,

Ik heb op de laatste beurs in Houten een mooi ijzeren kruis tweede klasse kunnen bemachtigen. Bij dit kruisje zat het orginele zakje en de oorkonde welke bij het kruisje zaten. Nu zou ik graag extra gegevens willen zoeken over deze soldaat.
Hebben jullie enig idee waar te beginnen of weten julie een site waar ik deze gegevens zou kunnen vinden.

Ik hoor graag van julie.
Bijlagen
kruisje.jpg
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Gegevens duitse soldaat achterhalen

Bericht door davy »

Interessant dat het ondertekend is door General Friedrich-Wilhelm Müller, enkele dagen voor hij krijgsgevangen genomen werd door de Britten.
Later werd hij aan Griekenland uitgeleverd wegens oorlogsmisdaden op Kreta en werd hij op 20 mei 1947 terechtgesteld.
Müller was drager van het Ridderkruis met eikenloof en zwaarden.
Hielke
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2016, 01:47

Re: Gegevens duitse soldaat achterhalen

Bericht door Hielke »

davy schreef: 02 jan 2021, 22:31 Interessant dat het ondertekend is door General Friedrich-Wilhelm Müller, enkele dagen voor hij krijgsgevangen genomen werd door de Britten.
Later werd hij aan Griekenland uitgeleverd wegens oorlogsmisdaden op Kreta en werd hij op 20 mei 1947 terechtgesteld.
Müller was drager van het Ridderkruis met eikenloof en zwaarden.
Hallo Davy,

Klopt helemaal, is veroordeeld met de doodstraf en is gefusilleerd in 1947. Dus is het wel een interessant kruisje.

https://en.wikipedia.org/wiki/Friedrich ... %C3%BCller
Verplaatst van Persoonlijk naar Algemeen (as) op 06 jan 2021, 15:08 door Erik

Plaats reactie