bodemvondste

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

In dit topic komen de slagvelden in Frankrijk een paar keer aan bod. Bovendien denk ik dat er moreel weinig verschil is tussen Rusland en Frankrijk. Een beetje voorlichting kan trouwens geen kwaad. En wie zegt eigenlijk dat deze wetten in Rusland niet bestaan? Dat ze, als ze er wel zouden zijn, niet worden nageleefd is een andere zaak. Maar dat worden ze in België en Frankrijk helaas ook lang niet altijd. Op de foto's van de opgraving kon ik overigens geen skelet ontdekken. Zijn we allemaal niet een beetje voorbarig met onze conclusies?
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

De site staat vol met skeletten, maar die worden netjes begraven met militaire eer. Ik moet mijn eerste post in dit topic terug trekken. Ik was in de war met een andere site die ik pas gezien heb uit Rusland.

Een complete panzer werd uit het moeras gehaald. Botten eruit en in een massagrafje, kruis erop en de panzer te koop voor een miljoen :(
Plaats reactie