advertentie verwijderd op marktplaats

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door Pak88 »

klinkt misschien bekend, ik heb al enkele keren meegemaakt dat ik een duitse wo2 onderscheiding geplaatst had in rubriek 2e wereldoorlog.
met afgeplakt vogeltje en hakenkruis, toch word ie eraf gegooid. de regels worden overtreden krijg ik dan per mail, maar ik snap niet welke regel ik overtreed. weet iemand hoe het zit? het is zeer irritant om niet te weten wat je fout doet, en ook geen duidelijk antwoord krijgt.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door Erik »

Je krijgt ook geen antwoord. Als iemand een melding doet van 'verboden' of 'ongewenste' waar wordt dat niet onderzocht maar je artikel wordt subiet verwijderd. Ik heb hetzelfde gehad met een jas van de KMar uit de jaren '60 (met het halfsteens muurtje) Hoewel dit niet de enige jas was die aangeboden werd, werd die van mij verwijderd. Protest helpt niet. Ofwel; iemand die mij niet mag ziet mijn advertentie staan en doet een melding.
Je kunt er niets mee. Marktplaats doet er ook niets mee. Er zijn zat mensen die tegen de verkoop van nazi-gerelateerde voorwerpen zijn en ... marktplaats geeft ze altijd gelijk.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
rik1988
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jul 2018, 18:49
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 17 keer

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door rik1988 »

Ik heb het ook vaak, vreselijk irritant!
Plaats de advertentie gewoon weer opnieuw :p
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door Pak88 »

Vermoeiende mensen die overal aanstoot aan nemen, en marktplaats gedoogd dus . En werkt door niets te doen mee aan onrechtvaardig gedrag. Fout bezig.
Ik heb sommige dingen dan maar zonder foto geplaatst, met bijschrift: foto's op aanvraag. Maar dat is momenteel geen succes, ik heb gezien dat er een verkoop app is die 2ehands heet. Ik ga het daar eens proberen. ......
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door Pak88 »

Ik ben gefopt, 2e hands is onderdeel van 2ehands.be . En dat is weer van marktplaats, ik probeerde iets te plaatsen. En dat ging niet door omdat mijn postcode niet zou kloppen, terwijl ik dat toch beter weet. Toen kwam de mouw uit de aap. Zo schiet het allemaal niet op.....
rik1988
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jul 2018, 18:49
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 17 keer

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door rik1988 »

Probeer tweedehands.net eens.
Daar heb ik straks wat op gezet door jou post..

Staan genoeg advertenties op zonder afgeschermde hakenkruizen enzo..
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door Pak88 »

Hé tof, bedankt. Ga ik proberen.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door Erik »

Pak88 schreef: 02 feb 2021, 11:54 Vermoeiende mensen die overal aanstoot aan nemen, en marktplaats gedoogd dus . En werkt door niets te doen mee aan onrechtvaardig gedrag. Fout bezig.
Nee, MP gedoogt niet, MP is eenvoudig zo ingericht! Klacht = automatisch verwijderen. Geen onderzoek plegen. Oorzaak? Te weinig mankracht? Angst voor discussie? Ik weet het niet...
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door LDO »

MP houdt geen rekening met wettelijk toegestaan of niet, MP zegt gewoon: Duits WO2 is ongewenst, ook als alle aanstootgevende symboliek afgeplakt is. Dus ze rekken het zo breed op als ze zelf willen. Ga de discussie niet aan, je vestigt de aandacht op je en riskeert een serieuzere ban. Gewoon opnieuw listen, zorgen dat de omschrijving er niet uitspringt of gebruik een andere categorie. Ik doe NSB speldjes niet in de categorie Militaria maar onder Speldjes. Brochures niet onder militaria maar geschiedenis boeken politiek. Gewoon beetje creatief boekhouden.
Ze schijnen studenten in dienst te hebben die als bijbaantje dit voor ze uitvoeren.
En we weten aan wie we het te danken hebben, helaas...

Ik heb eens een SS insigne kunnen verkopen als Secret Service, dat was wel hilarisch...
Maar echt, het is zinloos om met ze in discussie te gaan. Het is hun Website en zij bepalen de regels. Volgens hun regels mag je WEL postzegels van het 3e Rijk verkopen maar ze worden er ook regelmatig rücksichtloos afgeknikkerd.
Catawiki is veel strenger dan MP omdat ze aan voorselectie doen met alles dat je aanbied. Maar Italiaans Fascisme en Spaans Fascisme ontgaat ze volledig, net zoals Stalinisme. Historisch besef van een gemiddelde aardbei...
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door patrickh »

Plus het feit dat er op MP nog meer NSBers zitten dan in heel WO2...
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: advertentie verwijderd op marktplaats

Bericht door Pak88 »

ja ik moet dan maar een beetje creatief plaatsen, en het accepteren zoals het is. hoewel die kromheid mij ergert. maar veel spullen gaan er de deur uit via hun. ss als secret service. das zeker hilarisch ja, prachtig. op dat tweedehands.net staan genoeg spullen met een hakenkruis, het lijkt daar anders te gaan. ik ga daar ook eens plaatsen........
Plaats reactie