Helm Us

Het identificeren van gevonden of opgegraven voorwerpen
Plaats reactie
Relic Hunter 13
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 mar 2020, 16:31

Helm Us

Bericht door Relic Hunter 13 »

IMG_0368.jpg
Beste Forum gebruikers,

IK heb een vraag ivm een gevonden helm, Ik wel deze graag proper maken, de binnenhelm is ook nog aanwezig.

Kan iemand van jullie mij hierover wat advies geven ivm het eventueel verwijderen van de binnenhelm om dan vervolgens de helm in oxaalzuur proper te maken.

Dank bij voorbaat.

Relic Hunter 13
Kubelwagen 2000
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:04
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Helm Us

Bericht door Kubelwagen 2000 »

De binnenhelm kan als het tegen zit, aangekoekt zitten aan de buitenhelm. In dat geval is het mogelijk een optie, om het los te laten weken in water. Dit kan wel enkele weken duren. Het heeft zeker een hoop tijd nodig om los te komen. Als je te snel wil, dan heb je grote kans dat de binnenhelm in stukken uit elkaar valt.
Relic Hunter 13
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 mar 2020, 16:31

Re: Helm Us

Bericht door Relic Hunter 13 »

Beste Kubelwagen 2000,

Volgens mij heb jij ook al helmen opgegraven, want het is exact zoals jij het zegt, de binnenhelm zit vast gekoekt aan de buitenhelm,
4 baden met oxaal zuur later, heb ik de binnenhelm van de buitenhelm kunnen scheiden zonder dat deze kapot is ;-) , foto's volgen later nog.

Alvast bedankt.

Relic Hunter 13
Kubelwagen 2000
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:04
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Helm Us

Bericht door Kubelwagen 2000 »

Ik moet helaas zeggen dat ik zelf geen ervaring heb hiermee. Ik heb wel eenzelfde situatie gezien op een ander forum. En naar aanleiding van dat verhaal probeert ik jouw te helpen.
Plaats reactie