Wapens uit WOII gevonden tijdens klussen, mogelijk van verzetsstrijders

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Wapens uit WOII gevonden tijdens klussen, mogelijk van verzetsstrijders

Bericht door asjemenou »

Blijft altijd opmerkelijk zo'n vondst. Voor wie geen Facebook profiel heeft, het artikel is ook op de website van Hart van Nederland te vinden;
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ns-klussen
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Wapens uit WOII gevonden tijdens klussen, mogelijk van verzetsstrijders

Bericht door LDO »

Jaaaa, had het gelezen en de foto gezien.
Al kreeg ik meteen weer kramp in het AD stuk bij het standaard zinnetje Zullen zo snel mogelijk vernietigd worden... :zapped:
Maar gelukkig lees ik nu dat het Verzetsmuseum hun stokje er voor wil steken.

Ik ben ooit als een gek gaan bellen naar Bijzondere Wetten in de regio bij een soortgelijk bericht over een Sturmgewehr dat ingeleverd was bij een Inleveractie Zonder Gevolgen. Alle ingeleverde wapens zullen zo snel mogelijk vernietigd worden...
DIE NIET, DIE NIET!!!!! Schakel alsjeblieft een museum in, neem daar effe de moeite voor!
Later toch een telefoontje gekregen dat het wapen richting een museum ging en dat ik niet de enige was die aan de bellen geslagen was.
Vond ik aardig, hadden ze natuurlijk niet hoeven doen.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2056
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Wapens uit WOII gevonden tijdens klussen, mogelijk van verzetsstrijders

Bericht door Jim »

LDO schreef: 10 mar 2021, 13:43 Jaaaa, had het gelezen en de foto gezien.
Al kreeg ik meteen weer kramp in het AD stuk bij het standaard zinnetje Zullen zo snel mogelijk vernietigd worden... :zapped:
Maar gelukkig lees ik nu dat het Verzetsmuseum hun stokje er voor wil steken.
DIE NIET, DIE NIET!!!!! Schakel alsjeblieft een museum in, neem daar effe de moeite voor!
Later toch een telefoontje gekregen dat het wapen richting een museum ging en dat ik niet de enige was die aan de bellen geslagen was.
Vond ik aardig, hadden ze natuurlijk niet hoeven doen.
Ik heb eens meegemaakt ik stond bij de balie van een museum toen een agent binnenkwam met een kartonnen doos. Of het museum belangstelling had voor de spullen in de doos? Kwam daar o.a. een Amerikaans pistool, Amerikaanse handgranaten en nog wat wapen zaken die ik mij niet meer herinner te voorschijn. Ik kan me voorstellen dat : Zullen zo snel mogelijk vernietigd worden een standaardaard zin is.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie