fotoś verkleinen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Pak88
Lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

fotoś verkleinen

Bericht door Pak88 »

op sommige forums zoals ; wehrmachtawards forum is het enkel mogelijk om verkleinde fotoś te plaatsen van maar een paar mb,
ik heb enkele fotobewerkings programmaś daarvoor uitgeprobeerd. en vooral opgemerkt dat het helemaal niet gebruiksvriendelijk opgezet is,
zoals paint. en verder is het verkleinen in procenten in plaats van kb of mb, dus nog gokwerk. [of nog extra rekenwerk, waar ik ook niet op zit te wachten].
bij sommige is het al een hele zoektocht, hoe men in de map met afbeeldingen komt.
bestaat er misschien een programma waar je eenvoudig bij je fotomapje kunt komen, en daaruit een foto kan selecteren. en dat je gewoon kunt ingeven hoe veel mb of kb het moet worden, en enter. iets wat simpel en overzichtelijk is.
ik ben handiger met een hamer dan met een computer, de logica ontgaat mij vaak.
hopelijk heeft iemand een goede tip voor mij, en voor anderen die niet met een gsm in de achterzak zijn geboren.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: fotoś verkleinen

Bericht door CollectorWo2 »

Ik gebruik bd sizer 3.3.3
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: fotoś verkleinen

Bericht door earlymb »

Faststone Photo Resizer
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: fotoś verkleinen

Bericht door asjemenou »

Ik ben misschien een beetje old school, maar foto's bewerken doe ik toch bij voorkeur op een computer en niet op een smartphone. Al was het alleen maar omdat het prettiger is om op een groot beeldscherm te werken.
Zelf ben ik een Photoshop gebruiker. In dit fotobewerkingsprogramma kan ik eigenlijk alles doen wat ik wil. Ook het fotoformaat verkleinen.
Het is een professioneel programma waar misschien niet iedereen zin en geduld voor heeft om er mee te kunnen werken.
In het Apple besturingssysteem (MacOS X) zit standaard het fotobewerkingsprogramma Foto's. In dit programma kun je ook gemakkelijk het fotoformaat aanpassen. Al googlend kom ik erachter dat dit simpele fotobewerkingsprogramma ook in Windows 10 zit; https://laptoid.nl/informatie/gratis-fo ... s-windows/ .

Het programma Faststone Photo Resizer ken ik niet, maar het is in ieder geval gratis te downloaden. Misschien goed om het eens uit te proberen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: fotoś verkleinen

Bericht door earlymb »

asjemenou schreef: 25 apr 2021, 22:56 Het programma Faststone Photo Resizer ken ik niet, maar het is in ieder geval gratis te downloaden. Misschien goed om het eens uit te proberen.
Ik ben er zeer tevreden over, en je kan er ook een hele batch foto's in 1 x mee verkleinen. Zelfs mijn vader kan er mee werken, en dat zegt wel wat... :lol:
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: fotoś verkleinen

Bericht door CollectorWo2 »

earlymb schreef: 27 apr 2021, 12:04
asjemenou schreef: 25 apr 2021, 22:56 Het programma Faststone Photo Resizer ken ik niet, maar het is in ieder geval gratis te downloaden. Misschien goed om het eens uit te proberen.
Ik ben er zeer tevreden over, en je kan er ook een hele batch foto's in 1 x mee verkleinen. Zelfs mijn vader kan er mee werken, en dat zegt wel wat... :lol:
Hahaha :mrgreen:
Verplaatst van Militaria verzamelen naar Over het forum op 28 apr 2021, 19:54 door Erik

Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: fotoś verkleinen

Bericht door Schwerpunkt »

Je kan ook proberen je camera op lagere megapixels zetten als het is voor op een forum dan kom je er misschien wel.
Doet niks af aan de kwaliteit en je foto bestand zal kleiner zijn.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: fotoś verkleinen

Bericht door Proos »

Hoi! Dit gaat denk ik over hoe je in algemene zin foto's kan verkleinen? Ik verplaats dit topic dan van 'Over het forum' naar de 'Babbelbox' omdat het niet specifiek over dit forum gaat.

Voor wo2forum is het zo dat we op de server de verkleining voor je doen, in principe tot een upload van maximaal ca. 15mb.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Verplaatst van Over het forum naar Babbelbox op 19 mei 2021, 23:07 door Proos

Plaats reactie