CIDI en CJO doen aangifte tegen beurs waar nazivoorwerpen verkocht worden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Coert65
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:37
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: CIDI en CJO doen aangifte tegen beurs waar nazivoorwerpen verkocht worden

Bericht door Coert65 »

Die man spoort dus echt niet..
Ik heb het linkje wat LDO gepost heeft gezien, was inderdaad redelijk schokkend hoe ver de man doorgeschoten is.
Het gaat werkelijk alle normale grenzen te buiten. Ik ga dus ook niet meer reageren op eventuele posts van die "heer".
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1750
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: CIDI en CJO doen aangifte tegen beurs waar nazivoorwerpen verkocht worden

Bericht door earlymb »

Ik vraag mij toch serieus af wat de toevoegende waarde nog is van de aanwezigheid van deze meneer op dit forum? De 'mogelijkheid tot discussieren' is nu toch wel afgegleden naar 'spreekbuis voor extremisme' dus dat is inmiddels een non-argument geworden, door zijn eigen gedrag.
Gebruikersavatar
Mike_Utrecht
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 16 mei 2011, 22:11
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 7 keer

Re: CIDI en CJO doen aangifte tegen beurs waar nazivoorwerpen verkocht worden

Bericht door Mike_Utrecht »

Ik twijfelde om hier verder op in te gaan, maar ook ik ben er klaar mee.

Het houdt niet op, niet vanzelf…

Daarom zou ik willen adviseren de forumregels uit te breiden, zodat er een handvat verkregen wordt en door de moderatoren hiertegen op te kunnen treden.
Dit teneinde het forum zinvol, accuraat, relevant , respectvol, informatief, leuk en gezellig te houden, pleit ik voor:

- het niet toestaan van verspreiding van fake nieuws (uitdaging is wat wel of niet fake nieuws is , maar in deze discussie zijn er toch overduidelijke en weerlegbare voorbeelden te vinden).
- het bannen (3 strikes out principe?) van zogenoemde Internet Trolls :

Zie hier hoe een Internet Troll herkend kan worden:
https://www.thehuddle.nl/kennisbank/co ... net-troll/

Een internet troll is een persoon die berichten plaatst op digitale communicatie platforms om voorspelbare emotionele reacties van andere gebruikers (in vorm van woede, scheldpartijen of verdriet) uit te lokken. Deze emotionele uitspattingen worden ook wel “flames” genoemd. Een internet troll kan onder andere actief zijn op een internet forum, community, social media, chatkanaal, website of andere digitale omgevingen. Deze persoon probeert een emotie op te wekken door onder andere het plaatsen van (valse) berichten of zich anders voor te doen. Het doel is om de gebruikers tegen de haren te strijken.
Wat doet een Internet Troll?

Een internet troll zal een volledig andere gedachtegoed uiten dan de gebruikers op het betreffende internet platform. Deze persoon zal bijvoorbeeld aangeven dat vlees erg goed is voor de mens op een vegetariërs platform, aangeven dat roken heerlijk is op een anti-rook platform en een volledig andere (vooral conflicterende) politieke mening hebben ten opzichte van de meerderheid van de gebruikers van een politiek getint platform.
Hoe gaat een Internet Troll te werk?

De werkwijze van een internet troll wordt vaak als schokkend en confronterend ervaren. Deze persoon heeft dan ook de doelstelling om anderen bewust en opzettelijk te confronteren en een discussie te verstoren. In dit opzicht verschilt een internet troll met een querulant. De inzet van een internet troll is een middel en géén doelstelling. Hij of zij maakt het liefst gebruik van argumenten die door een ander zijn ingebracht en effectief zijn gebleken. Door deze argumenten te verdraaien wordt er onrust en onduidelijkheid gevormd.

Een troll zal zich richten op één of enkele personen en niet op een hele groep. De opinie van de groep wordt gebruikt om zichzelf als slachtoffer te profileren. Door het verkondigen van leugens en halve waarheden wordt een tweedracht binnen een groep geformeerd waarbij mensen tegen elkaar worden opgezet. Op een gegeven moment zal de troll anderen beschuldigen van het “trollen” en provocerend gedrag.
Hoe bestrijd je een Internet Troll?

Een internet troll pak je het beste aan om deze persoon compleet te negeren. Op deze manier krijgt deze persoon niet de aandacht waarnaar hij of zij wel op zoek naar is. Een “flamewar” ontstaat immers nadat mensen ingaan op uitlokking en hierop een tegenaanval plaatsen.
Laatst gewijzigd door Mike_Utrecht op 20 sep 2021, 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Pak88
Lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: CIDI en CJO doen aangifte tegen beurs waar nazivoorwerpen verkocht worden

Bericht door Pak88 »

een mooi geschreven eindstuk Mike, alles is nu duidelijk en compleet voor iedereen. hopelijk is dit een geschikt moment om het op slot te doen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: CIDI en CJO doen aangifte tegen beurs waar nazivoorwerpen verkocht worden

Bericht door asjemenou »

Inderdaad een geschikt moment. De actualiteit is er inmiddels ook wel vanaf dus sluit ik dit topic.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gesloten