Vragen over het U.S. militaire politie uniform

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
pepijn-wla-rider
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2021, 12:35

Vragen over het U.S. militaire politie uniform

Bericht door pepijn-wla-rider »

Beste forum leden,

Ik ben Pepijn en ben nieuw op dit forum.
Ik zit al een tijdje met een aantal vragen.
Die ik op andere topics niet beantwoord krijg.

Ik ben klaar met een restauratie van een Harley davidson wla. Ik heb de motor zo gemaakt dat het een militaire politie motor van de 101st Airborne uit beeld.

Nu wil ik heb plaatje compleet hebben en ben ik op zoek naar de spullen om mijn uniform historisch accuraat te maken maar zit nog met een aantal vragen.
Ik zie verschillende foto’s met mp,s van de 82e airborne die verschillende kleding dragen en ga er van uit dat de 101st de zelfde kleding voorschriften had. (Als iemand nog foto’s van het 101e op wla’s heeft zie ik die graag!)

Vraag1: klopt het dat alle airborne militaire politie die op een motor reden met glider transport mee kwamen naar Europa?
Zo ja: droegen zei het standaard parachutisten uniform of droegen zei het infanterie uniform: woolen trousers met de leggings?
Mij is niet helemaal duidelijk of mp’s ook corcoran jump boots droegen op hun motoren of dat zei de service shoes/buckleboots droegen?

Ook zie ik af en toe voorbij komen dat airborne Troops met calvalerie laarzen op hun motoren rond reden? Droegen ze deze laarzen ook aan het front of werd dit alleen gedragen bij hun “formele uniform”.

Verder zie ik ook vaak dat militaire politie vaker met een stropdas rondliepen. Is dit alleen iets wat voor officieren werd voorgeschreven of ook de lagere rangen?

Als laatste heb ik nog een vraag over de garrison cap.
Ik weet dat de Mp’s groene piping op hun garrison cap hadden maar ging hier ook nog een patch op, of bleef dit een kale cap?

Als jullie nog meer informatie over het mp uniform hebben hoor ik dat graag!

Mvg,
Verplaatst van Actueel naar Algemeen (geallieerd) op 07 okt 2021, 22:57 door asjemenou

Plaats reactie