zijn de boeken van bibliotheek van de tweede wereldoorlog achterhaald? (bevat het foutive info?)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Mrdeadbolt

zijn de boeken van bibliotheek van de tweede wereldoorlog achterhaald? (bevat het foutive info?)

Bericht door Mrdeadbolt »

Hi, ik wou een colelctie van bibliotheek van de tweede wereldoorlog/kopstukken uit de tweede wereldoorlog/ tweede wereldoorlog beginnen.
Ik heb ergens gehoord dat die serie foutive info bevat sinds het wat ouder is.
Is dat ook zo of valt dat best mee?
Alvast bedankt! :)))
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: zijn de boeken van bibliotheek van de tweede wereldoorlog achterhaald? (bevat het foutive info?)

Bericht door asjemenou »

Hallo Mrdeadbolt,

Ik denk dat je de boekjes van deze serie best wel kunt aanschaffen. Misschien is er hier en daar een fout ingeslopen, maar dat wil niet zeggen dat ze achterhaald zijn.
Er bestaat sowieso een (herziene) 1994-95 uitgave van deze serie. Of ze nog steeds worden uitgegeven weet ik niet, maar populair zijn ze in ieder geval wel. Een paar jaar geleden heb ik een partij van deze boekjes van de hand gedaan en er werd flink op geboden.

1994-95 uitgave
1994-95 uitgave
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: zijn de boeken van bibliotheek van de tweede wereldoorlog achterhaald? (bevat het foutive info?)

Bericht door utmi »

De serie die Asjemenou laat zien is een heel leuke!
Dat is de serie die voor mij de interesse flink aangewakkerd heeft. Veel leuke en interessante onderwerpen en veel foto's. elek keer terug naar de boekenwinkel of er een nieuw deel was.
De inhoud? Prima wat mij betreft, bedenk je dat er altijd wel nieuwe inzichten ontstaan al dan niet door feiten in archieven maar ook zeker de culturele opinie. Dat geldt ook voor boeken die nu gepubliceerd worden.
Lijkt mij een leuke zoektocht om ze compleet te krijgen!
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: zijn de boeken van bibliotheek van de tweede wereldoorlog achterhaald? (bevat het foutive info?)

Bericht door Erik »

Achterhaald klinkt wat negatief. Over de gehele linie zijn de feiten gewoon wat ze zijn: feiten. Vaak is de beoordeling van die feiten in oudere werken niet meer geheel toepasbaar; dit omdat er natuurlijk in de loop der jaren nieuwe inzichten zijn gekomen of omdat gesloten archieven open zijn gesteld. Wat Utmi al min of meer zei: het is ook interessant om te weten hoe bepaalde situaties of feiten veertig jaar terug werden bekeken!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie