Gevonden Kogelhulzen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Karin de Vries

Gevonden Kogelhulzen

Bericht door Karin de Vries »

Beste heer/mevrouw,

Misschien hoor ik hier niet thuis en misschien kan ik het op een andere manier vinden.
Google en marktplaats heb ik al geprobeerd maar krijg niet super veel duidelijkheid.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Op zolder heb diverse kogelhulzen staan.
Ik weet niet zo goed waar ze vandaan komen, wat ze waard zijn en waar ze eventueel heen kunnen of dat er überhaupt behoefte aan is door mensen. (Wil sowieso 1 of 2 bewaren, het hoort toch bij het huis)

Ik weet niet hoe ik de foto’s kan plaatsen voor de beeldvorming

Alvast dank voor het beantwoorden (mochten jullie dat willen. Het zou mij in ieder geval erg helpen!)

P.s mocht dit niet mogen mijn bericht dan verwijderen jullie het maar.

Groetjes
Karin
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Gevonden Kogelhulzen

Bericht door asjemenou »

Hallo Karin,

Als je een account aanmaakt voor het forum, dan kun je foto's van de betreffende hulzen in de rubriek Munitie plaatsen; viewforum.php?f=74&sid=e44184ecbd2701fe1014966a0d8c7e03 .
Op het forum hebben we enkele leden die veel van munitie afweten.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Gevonden Kogelhulzen

Bericht door racefiets »

Plaats wat foto’s van de zijkant en van de bodemstempels. Eventueel nog iets van een cm er naast leggen zodat de maat duidelijk is. Met foto’s ga je zeker duidelijkheid krijgen. Trouwens ook als eens bodemstempel niet helemaal
Leesbaar is dan toch een foto plaatsen. De manier en de opbouw van de stemepels kunnen soms al voldoende zijn.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Gevonden Kogelhulzen

Bericht door asjemenou »

Zo zie je maar, kennis genoeg op dit forum.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie