Film titel gezocht. help a.u.b.

Films, series en documentaires over WOII
Plaats reactie
julianwyczisk
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2012, 21:44
Gegeven: 1 keer

Film titel gezocht. help a.u.b.

Bericht door julianwyczisk »

Beste Leden,

Al een jaar of 25/30 ben ik op zoek naar een Duits gesproken film (non fictie-biografisch) over de tweede wereld oorlog.
ik zal proberen zo goed mogelijk te omschrijven van wat ik mij tot nu toe nog kan herinneren over deze film.
Begin jaren 90 heb ik deze film gezien op de televisie, en verwacht dat deze film uit de jaren 80, of begin 90 zal komen.
Het speelt zich voornamelijk in een Duitse stad voornamelijk. Frankfurt dacht ik?
De film is dacht ik ook Duits gesproken.
Een belangrijk mannelijk personage heet ''Ben''. In de film laat men af en toe een stuk zien (Real life) dat iemand spreekt vanuit een regisseur stoel. Waarschijnlijk is dat diegene (zijn perspectief) waar het verhaal op gebaseerd is. Wat ik mij ook kan herinneren is dat er een scene in een wasserette of slagerij afspeelt, en dat de Gestapo binnen valt. Iemand schuilt in een kelder of benedenverdieping een maakt met zijn of haar ''pen'' foto's van Duitse tekeningen. Bommen en/of bouwwerken waren dat hoogstwaarschijnlijk geweest. Ook een blonde jonge dame is een belangrijk sleutelfiguur in de film. Helaas weet ik niet meer te omschrijven. ik hoop dat er bij iemand een lampje gaat branden en dat mijn zoektocht eindelijk kan eindigen.

bedankt voor het lezen!

Groet,

Julian W
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Film titel gezocht. help a.u.b.

Bericht door patrickh »

Plaats reactie