uniformen

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
koosbe
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2022, 17:22
Gegeven: 2 keer

uniformen

Bericht door koosbe »

sorry voor het prijsje
sorry voor het prijsje
welke uniformen worden en hier op de foto's gedragen. Meisje is Britse maar uniform?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: uniformen

Bericht door asjemenou »

Lijkt mij dat deze vrouw bij de Britse ATS (Auxiliary Territorial Service) heeft gediend; https://en.wikipedia.org/wiki/Auxiliary ... al_Service .
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2056
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: uniformen

Bericht door Jim »

I
asjemenou schreef: 29 jun 2022, 17:43 Lijkt mij dat deze vrouw bij de Britse ATS (Auxiliary Territorial Service) heeft gediend
Inderdaad Allemaal ATS (= vrouwen landmacht hulp). Lijkt mij ook dezelfde vrouw. Ze draagt op de kleine foto boven rechts een side cap. Dat is zeer ongebruikelijk bij de WAAF( Women's Auxiliary Air Force / vrouwen luchtmacht hulp), die vergelijkbare snit uniform droeg echter in het blauw. Hoewel onofficieel in het buitenland dienende WAAFs wel eens een sidecap droegen. De vrouw heeft een enkele rangstreep en bij de WAAF zou men bij lagere rangen een RAF adelaar bovenaan bij de schouder hebben. Tevens draag ze op de rechterschouder een lanyard wat zeer gebruikelijk is bij de ATS en totaal niet voorkwam bij de WAAF. De vrouwen bij de marine (WRNS =uitgesproken als wrens)droegen een geheel afwijkende donkere zwarte uniform.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie