Foto van mijn Duitse overgrootopa in Frankrijk 1940

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
DB
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 dec 2005, 12:38

Foto van mijn Duitse overgrootopa in Frankrijk 1940

Bericht door DB »

Ik heb een foto gevonden van mijn overgrootopa. Zoals op de foto is te zien was hij een Duitse soldaat. Op de achterkant van de foto staat "Frankrijk 1940", dus dat zegt in ieder geval waar en wanneer de foto is gemaakt. Ik was benieuwd of iemand iets opvalt aan de foto zodat er misschien meer informatie te achterhalen is. Bijvoorbeeld wat voor soort soldaten je op de foto ziet. Of misschien iets anders? Alvast bedankt!
Bijlagen
IMG_6238.jpg
IMG_6237.jpg
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Foto van mijn Duitse overgrootopa in Frankrijk 1940

Bericht door asjemenou »

De beide soldaten op de foto lijken mij toebehoren tot een Luftwaffe onderdeel. Wat je kunt doen is een onderzoek starten naar je overgrootvader. Aangezien hij een Duitse militair was kun je dit doen bij het Bundesarchiv; https://www.bundesarchiv.de/DE/Content/ ... iburg.html . Schroom niet, daar zijn ze voor.
Voor het opstarten van zo'n onderzoek heb je wel de exacte persoonsgegevens (volledige namen, geboortedatum e.d.) van je overgrootvader nodig. Waarschijnlijk kunnen ze je bij het Bundesarchiv dan ook vertellen bij welke legeronderdelen je overgrootvader heeft gediend.
Succes.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie