De Mariniersbrigade 1945

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: De Mariniersbrigade 1945

Bericht door Erik »

Heel interessante inzendingen! Dank!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Hans Vrolijk
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2024, 14:29

Re: De Mariniersbrigade 1945

Bericht door Hans Vrolijk »

Ik heb een zakboekje gevonden met het opschrift Koninklijke Marine, Korps Mariniers, op naam van mijn (inmiddels overleden) schoonvader, genaamd Hermanus Theodorus Spoorendonk, geboren op 14 mei 1926 te Rotterdam, stamboek nummer 4502226. Op de blz "Gegevens van de personeelskaart" staat vermeld dat mijn schoonvader in Venlo op 18 mei 1945 werd aangenomen. Het zakboekje werd op 8 juni 1945 te Rosneath uitgereikt door E.A. Sleeswijk, tijd. 1e Lt. .DM. KMR. SD. TV.
Verder heb ik enkele groepsfoto's van militairen in bezit waarop mijn schoonvader ook staat afgebeeld. En wat foto's van hem bij kleine vliegtuigen.

Wij als familie weten alleen maar dat mijn schoonvader tijdens de oorlog in Schotland is geweest. Inmiddels weet ik dat de plaats Rosneath op 75 km afstand van Glasgow ligt. Ik zou graag verdere informatie en zijn werkzaamheden over mijn schoonvader willen hebben. Ook zou ik willen weten wat het plaatsje Rosneath in die tijd voor rol heeft gehad.

Hans Vrolijk
Zoetermeer
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: De Mariniersbrigade 1945

Bericht door asjemenou »

Hallo Hans,

Welkom op het forum. I.v.m. spambots heb ik je e-mailadres verwijderd. Een persoonlijk bericht kan via een PB aan je verstuurd worden.
Dit kan worden gedaan door op het tekstballon icoontje met de drie puntjes onder je naam te klikken.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie